شناسه خبر:76132
1402/8/30 12:58:31

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: یک‌هزار و 750 مددجوی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون با توانمندسازی به مرحله خودکفایی رسیده و از چرخه حمایت خارج شدند.

محمدرسول شیخی‌زاده روز دوشنبه ایجاد اشتغال و درآمد باثبات برای مددجویان در راستای توانمندسازی و خروج هدفمند از خدمات مستمر را از برنامه‌های کمیته امداد برشمرد و اظهار کرد: این افراد در زمینه‌های دامداری، صنایع دستی، کشاورزی، مشاغل خانگی و خدماتی مشغول به کار شدند.

 

وی ادامه داد: در کنار رسیدگی به وضعیت معیشتی خانواده‌های تحت حمایت، یکی از رویکردهای اصلی این نهاد، زمینه‌سازی برای خودکفایی و توانمندسازی جامعه هدف با رعایت مراتب تکریم این افراد است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: در هفت‌ماهه سال جاری دو میلیارد و 260 میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شده است.

 

شیخی‌زاده افزود: درآمد پایدار مددجویان از طرح‌های اشتغال، نشان‌دهنده تحقق اهداف این نهاد در توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است.

 

وی ایجاد اشتغال مددجویان این نهاد را به‌صورت هدفمند و براساس نیاز بازار کار برشمرد و ادامه داد: بررسی کامل توانمندی خانواده‌ها ازلحاظ درآمدی، ملاک خروج خانواده‌ها از چرخه حمایتی کمیته امداد بوده و رویکرد این نهاد استمرار حمایت‌های اقتصادی و معیشتی خانواده‌ها تا زمان اطمینان از توانمندی آنان است.

 

* رشد 30 درصدی پرداخت صدقات

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: مردم نیکوکار همدانی 185 میلیارد و 500 میلیون ریال صدقه در هفت‌ماهه امسال پرداخت کردند که نسبت به مدت زمان مشابه، 30 درصد رشد داشته است.

 

شیخی‌زاده افزود: با توجه به جمعیت استان به‌صورت میانگین هریک از هم‌استانی‌ها 100 هزار ریال صدقه در هفت ماه سال جاری پرداخت کردند.

 

وی ادامه داد: منطقه یک همدان با پرداخت 35 میلیارد و 900 میلیون ریال، بیشترین میزان پرداخت صدقه را داشته است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: درتلاش هستیم تا با دریافت صدقات مردم نیکوکار استان از طریق روش‌های نوین و غیر حضوری، خدمات شایسته‌تری را به نیازمندان ارائه کرده و شرایط پرداخت صدقات را برای عموم هم‌استانی‌های تسهیل کنیم.

 

شیخی‌زاده با تشریح روش‌های نوین و الکترونیکی پرداخت کمک‌های مردمی، یادآور شد: مردم نیکوکار استان می‌توانند با وارد کردن کد #081*8877* در تلفن همراه و یا با استفاده از شماره کارت 6664-9969-9918-6037 به پرداخت صدقات خود اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: روش‌های جدید با نصب QR کدها قابل پرداخت است که برای مشترکان درحال نصب بوده و مردم نیکوکار می‌توانند برای تخصیص QR کدها با شماره تلفن 31449218 081 تماس گرفته ویا به دفاتر امداد مراجعه کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با اشاره به نحوه هزینه‌کرد صدقات جمع‌آوری‌شده، اظهار کرد: صدقات جمع‌آوری‌شده برای مددجویان در قالب کمک‌های درمانی، پرداخت جهیزیه، آموزش و امور فرهنگی، کمک به تأمین و تعمیر منازل مسکونی مددجویان، ایجاد اشتغال و کمک‌های موردی هزینه می‌شود.

 

* جمع‌آوری 113 میلیارد ریال در جشن عاطفه‌ها

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان یادآور شد: در جشن عاطفه‌ها 113 میلیارد و 380 میلیون ریال در یک‌هزار و 860 پایگاه در سطح مدارس، میادین شهرها و بخش‌ها از مردم خیر استان برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند همدانی جمع‌آوری‌ شد که این رقم نسبت به سال گذشته 46 درصد افزایش داشته است.

 

شیخی‌زاده برگزاری جشن عاطفه‌ها را فرصتی مناسب برای آموزش عینی مفهوم ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی و تقسیم داشته‌هایمان بین هم‌نوعان دانست و گفت: جشن عاطفه‌ها در مدارس استان با هدف ترویج فرهنگ انفاق، مشارکت و همدلی و با حضور پُرشور مسئولان، معلمان و دانش‌آموزان برپا شد.

 

وی اظهار کرد: ما در دنیایی هستیم که باید به محیط اطرافمان توجه داشته باشیم و کمک به دیگران هم به‌لحاظ دینی و هم انسانی و براساس آنچه در قرآن و احادیث ائمه و پیامبر آمده، یکی از مسائل مهم و حائز توجه است.

 

براساس آخرین آمارهای منتشرشده، 62 هزار خانواده نیازمند شامل 115 هزار نفر به‌صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می‌کنند.

 

استان همدان حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد.

شناسه خبر 76132