شناسه خبر:76232
1402/9/2 10:46:20

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با بیان اینکه خدمات حقوقی مختلفی در هفت‌ماهه نخست به مددجویان تحت حمایت استان همدان ارائه‌ شده است، گفت: توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد یکی از برنامه‌های مهم این نهاد است که ارائه خدمات حقوقی، مشاوره‌ای و قضائی به خانوارهای تحت حمایت، یکی از بسته‌های خدماتی این نهاد در جهت توانمندسازی آن‌ها است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، حسین روغنکار بیان کرد: در هفت‌ماهه نخست توسط واحد حقوقی این نهاد یک‌هزار و 600 مورد خدمات حقوقی شامل امور حقوقی، آموزش و مشاوره به مددجویان ارائه‌ شده است.

رئیس اداره حقوقی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان ادامه داد: میز خدمت حقوقی برای کمک به مددجویان در امور حقوقی و ارتقای سطح آگاهی آنان ایجاد شده و مشکلات حقوقی، عدم توانایی برای احقاق حق و جلوگیری از پایمال شدن حقوق مددجویان تحت حمایت این نهاد از دلایل تشکیل آن است.

وی تأکید کرد: با رسیدگی به پرونده‌های قضائی و استیفای حقوق مددجویان در حوزه‌هایی از قبیل خانواده، ارث، دعاوی حقوقی کارگری و کارفرما، مالی و غیره، تاکنون خانواده‌های متعددی به توانمندی رسیده و از چرخه حمایت امداد خارج‌ شده‌اند.

روغنکار بیان کرد: تنظیم 28 مورد اظهارنامه، 35 مورد دادخواست و 25 مورد لایحه دفاعیه مددجویان ازجمله اقدامات حوزه حقوقی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان در هفت‌ماهه نخست بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به همکاری 30 نفر از وکلای نیکوکار استان با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، افزود: با همکاری کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضائیه در هفت‌ماهه نخست تعداد 20 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان جهت رسیدگی به مشکلات حقوقی، به مراکز فوق معرفی شدند.

وی اظهار کرد: دوره‌های آموزشی حقوقی برای افزایش سطح آگاهی مددجویان تحت حمایت برگزار می‌شود که در هفت‌ماهه نخست بیش از 350 مددجوی همدانی از 14 دوره متنوع آموزش حقوقی مجازی این نهاد به‌صورت رایگان بهره‌مند شدند.

روغنکار در ادامه از وکلای خیر و نیکوکار دعوت کرد به‌منظور حل مشکلات حقوقی مددجویان تحت حمایت، با این نهاد همکاری کنند.

 

 

شناسه خبر 76232