شناسه خبر:76245
1402/9/2 10:58:04

مدیرعامل مؤسسه شهیدمدنی با اشاره به برگزاری کنگره ملی بانوی مبارز، مرضیه دباغ طی سال آینده، از برگزاری نخستین جلسه سیاست‌گذاری کنگره در وزارت ارشاد خبر داد.

سیدمحمدکاظم حجازی روز گذشته از برگزاری کنگره ملی «بانوی مبارز، مرضیه دباغ» طی سال آینده خبر داد و اظهار کرد: به‌منظور برنامه‌ریزی برگزاری کنگره این بانوی انقلابی، جلسه سیاست‌گذاری در وزارت ارشاد برگزار شد.

وی شورای سیاست‌گذاری کنگره را متشکل از اشخاص حقیقی و حقوقی عنوان کرد و افزود: به‌لحاظ حقوقی وزیر علوم، وزیر ارشاد، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور و به‌لحاظ حقیقی نیز علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجتبی رحماندوست نویسنده، استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و رئیس انجمن مفاخر کشور عضو شورای سیاست‌گذاری هستند.

دبیر برگزاری کنگره «بانوی مبارز، مرضیه دباغ» با بیان اینکه قرار است کنگره در سه سطح استانی، ملی و بین‌المللی برنامه‌ریزی و اجرا شود، تأکید کرد: نقشه راه کنگره ملی است.

وی تصریح کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای کنگره شهدای همدان درخصوص خواهر دباغ، به سرفصل جدیدی تبدیل شد تا نسبت به معرفی این بانوی مبارز به‌عنوان زن در تراز انقلاب، اقدام شود.

حجازی با تأکید بر اینکه خواهر دباغ آینه تمام‌نمای یک زن انقلابی است، افزود: در جلسه سیاست‌گذاری، وزیر ارشاد نکاتی ارائه کرد مبنی بر اینکه یک روز در تقویم کشور به‌نام «بزرگداشت زن در تراز اسلامی» نام‌گذاری شود.

وی با بیان اینکه کارهای کنگره باید در سطح استانی و ملی سطح‌بندی شود و گستره‌ فعالیت‌های خواهر دباغ را در بر گیرد، ابراز کرد: ستاد استانی به ریاست امام‌جمعه همدان و قائم‌مقامی استاندار تشکیل خواهد شد.

مدیرعامل مؤسسه شهیدمدنی افزود: این ستاد با صدور احکام شروع به فعالیت کرده و در سه بُعد برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دارد و در یک برنامه اثرگذار فرهنگی کارها را انجام خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه همدان، کرمانشاه، کردستان و تهران استان‌هایی بودند که مرحومه دباغ در آن‌ها نقش‌آفرینی داشت، گفت: این بانوی مبارز در سطح ملی و خارج از کشور نیز خدماتی داشته که باید دیده شود.

 

شناسه خبر 76245