شناسه خبر:76334
1402/9/5 10:31:49

سپهرغرب، گروه خبر: مجری طرح‌های بنیاد برکت در استان کرمانشاه گفت: در چهار شهرستان پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی بنیاد برکت حضور مؤثری داشته و از ابتدای امسال در 100 روستای این مناطق طرح‌های اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

«رضا خرمی» با بیان اینکه بنیاد برکت از ابتدای امسال در 100 روستای کرمانشاه برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی ورود کرده است، افزود: با توجه به حضور مؤثر تسهیلگران تا به امروز طرح‌های اشتغال‌زایی مناسبی به‌ویژه در حوزه زنجیره سبز و آبی داشته‌ایم.

وی گفت: از سال 98 تا به امروز طرح‌های اشتغال‌زایی در 200 روستا اجرا شده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته بیش از یک‌هزار و 100 طرح هدف‌گذاری شده که 384 طرح تا به امروز اجرایی شده است.

مجری طرح‌های بنیاد برکت در استان کرمانشاه در ادامه سخنانش اظهار کرد: حدود 384 طرح اشتغال‌زایی تصویب شده و 400 طرح هم در مرحله تشکیل پرونده بوده و مابقی نیز در انتظار تأیید کارشناسان بنیاد است.

خرمی با بیان اینکه در این 384 طرح برای حدود 700 نفر به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال‌زایی شده است، افزود: تا پایان سال با اجرایی شدن مابقی طرح‌های اشتغال‌زایی، میزان اشتغال افراد به بیش از یک‌هزار نفر می‌رسد.

مجری طرح‌های بنیاد برکت در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در چهار شهرستان روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی و پاوه حضور مؤثری به‌ویژه در زنجیره سبز و آبی داشته است، ابراز کرد: بیشتر مناطق استان کرمانشاه کوهستانی و غالب اراضی باغ هستند؛ بنابراین تمرکز بر حوزه کشاورزی و باغبانی بوده، به‌طوری که بیش از 50 درصد از طرح‌های اشتغال‌زایی در حوزه زراعت باغ‌ها، 30 درصد در حوزه مشاغل خدماتی و حدود 20 درصد هم در حوزه مشاغل فنی و خدماتی بوده است.

وی افزود: در حوزه مهاجرت معکوس و طرح‌های اجتماعی هم اقدامات مؤثری صورت گرفته است؛ مانند روستای قوری‌قلعه که در قالب طرح گردشگری اقدامات گسترده‌ای داشته و در بین چهار شهرستان استان کرمانشاه در روستای جوانرود با توجه به جمعیت زیاد آن، اقدامات بیشتری انجام شده است.

شناسه خبر 76334