شناسه خبر:76983
1402/9/20 12:43:44

فرماندار شهرستان بانه گفت: در 38 روز کاری در بازارچه موقت هنگه‌ژال بانه بیش 112 میلیارد تومان عاید مرزنشینان این شهرستان شده است.

کمال خدری در یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان بانه که با حضور دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: فرصت‌طلبان تلاش می‌کردند که مرزنشینان از کمترین مزایای مرزی برخوردار نشوند اما برای برخورداری این قشر ما پیگیری‌های انجام دادیم و هر مرحله استفاده از کارت مرزنشینان سه میلیون تومان به مرزنشین پرداخت می‌شود.

وی افزود: از سال 1396 معابر موقت هنگه‌ژال و گله‌سور بنا به دلایلی تعطیل شد از همان ابتدا تلاش برای بازگشایی این معابر در دولت‌های گذشته آغاز شد اما بی‌نتیجه ماند که در دولت سیزدهم با تلاش دولتمردان این امر محقق شد.

وی با بیان اینکه بازگشایی معبر موقت هنگه‌ژال بانه تحولات زیادی به لحاظ اقتصادی ایجاد کرده است، اظهار داشت: معبر موقت هنگه‌ژال در دوازدهم شهریور ماه امسال با حضور استاندار کردستان افتتاح شد و در اول آبان ماه فعالیت تجاری در این بازارچه موقت با سازوکار جدید آغاز شد.

فرماندار شهرستان بانه گفت: در 38 روز کاری در بازارچه موقت هنگه‌ژال بانه بیش 112 میلیارد تومان عاید مرزنشینان این شهرستان شده است.

خدری اضافه کرد: بر اساس قانون، تمام مرزنشینان ساکن در 20 کیلومتری مرز از مزایای این مرز بهره‌مند شدند.

وی با تأکید بر اینکه مرزنشنیان واقعی باید از مزایای این مرز برخوردار شوند، گفت: برای برخورداری روستاهای محروم از مزایای این بازارچه پیگیری‌های انجام شده و تلاش می‌شود این روستاها نیز از این مزایا برخوردار شوند.

فرماندار شهرستان بانه با اشاره به شرایط قانونی برای برخورداری از کارت کولبری افزود: کسانی که دارای کارت مرزنشینی و سکونت دائمی در روستاهای مرزی دارند و سرپرست خانواده هستند باید از مزایای این بازارچه برخوردار شوند.

خدری با بیان اینکه دست‌های پنهان داخلی و خارجی تلاش می‌کنند این بازارچه را تعطیل کنند، اظهار کرد: کارمندان دولتی، بازنشستگان، اصناف، نهادها، مؤسسات عمومی غیردولتی، اشخاص حقوقی و بازنشستگان عمومی و لشکری حق استفاده و بهره‌برداری از مزایای این مرز را ندارند.

وی گفت: از زمانی که مرز هنگه‌ژال بازگشایی شده همه اقشار به شیوه‌های مختلف از مزایای این مرز برخوردار شده‌اند و قیمت بسیاری از اجناس در بازار کاهش چشمگیری یافته و شاهد حضور بیشتر مسافران در این شهرستان هستیم.

**کسب رتبه سوم فرمانداری بانه در ارزیابی عملکرد

فرماندار شهرستان بانه با اشاره به ارزیابی عملکرد ادارات توسط دستگاه‌های مافوق گفت: ارزیابی عملکرد فرمانداری بانه توسط وزارت کشور انجام شده که در تمامی شاخص بالاترین عملکرد داشته‌ایم و رتبه سوم استانی را کسب کردیم.

خدری اضافه کرد: بیش از 50 پست سازمانی در فرمانداری خالی است برخی از کارشناسان فرمانداری بیش از 6 کار کارشناسی را انجام می‌دهند و برخی از کارمندان به جای هفت نفر کار می‌کنند.

وی اظهار کرد: باید تمام ادارات در زمینه عملکرد خود شفاف‌سازی کنند.

**تعریف 1000 میلیارد تومان پروژه در بانه

فرماندار شهرستان بانه با بیان اینکه امسال بیش از یک هزار میلیارد تومان پروژه در بانه تعریف شده است، افزود: امسال بیش از 80 کلاس درس به بهره‌برداری رسید و بیش از 40 کیلومتر راه روستای آسفالت و روکش آسفالت انجام شده و کوخ‌های بانه حتی با یک خانوار جمعیت گازرسانی شده است.

خدری گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف ما برای آسفالت جاده‌های روستایی پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و ایجاد انگیزه برای مهاجرت معکوس به روستاها است.

وی اذعان کرد: مراقبت از اموال دولتی یکی از وظایف مهم مسئولان است و با افرادی که از اموال دولتی سوءاستفاده می‌کنند و در جهت منافع شخصی از آن‌ها بهره می‌برند به‌صورت جدی برخورد می‌شود و با افرادی که در نحوه نگهداری اموال کم‌کاری کنند به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

وی گفت: تکریم ارباب رجوع باید سرلوحه کار همه مسئولان، دهیاران و شوراها قرار گیرد.

*ممنوعیت استفاده از اموال دولتی برای له یا علیه کاندیداهای انتخابات

این مسئول در بخش دیگری از سخناش ادامه داد: مسئولان ادارات حق حمایت، دخالت و همراهی با کاندیداهای انتخابات را ندارد در صورتی که مسئولی تخلفی در این زمینه انجام دهد و یا از اموال دولتی برای له یا علیه کاندیدایی استفاده کند از سمت خود عزل می‌شود.

خدری با انتقاد از عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر گفت: شهر به زباله‌دادن تبدیل شده و زباله‌ها به‌صورت منظم جمع‌آوری نمی‌شود شرکتی که نمی‌توانند به تعهدات خودش عملکرد کند باید قراردادش لغو و شرکت دیگری جایگرین شود و یا اینکه شهرداری خود کار جمع‌آوری زباله‌ها را انجام دهد.

وی اضافه کرد: بعد از سال‌ها شهرداری هنوز نتوانسته مکانی را برای فعالیت وانت‌های میوه‌فروش و دستفروشان انتخاب کند مردم نیاز به آرامش دارند.

فرماندار شهرستان بانه اظهار کرد: تمامی دستگاه‌ها در برگزاری انتخابات پرشور و سالم مسئولیت دارند بنابراین باید همه برای حضور حداکثری مردم به پای صندوق‌های رای تلاش کنیم.

 

 

شناسه خبر 76983