شناسه خبر:77210
1402/9/27 11:34:57
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

جوجه‌ریزی 140 میلیون قطعه‌ای در کشور تا پایان آذرماه

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از ظرفیت جوجه‌ریزی ماهانه بین 120 تا 140 میلیون قطعه‌ای در کشور خبر داد و گفت: بیش از 140 میلیون قطعه جوجه‌ریزی تا پایان آذرماه انجام خواهد شد که نویدبخش تولید مناسب است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، محمدابراهیم حسن‌نژاد شنبه 25 آذرماه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان نهاوند با اشاره به ظرفیت خوب استان همدان در بخش کشاورزی، اظهار کرد: همدان جزء استان‌های باظرفیت کشور در بخش دامداری و صنعت طیور به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه وضعیت کشور نیز در بخش تولید گوشت مناسب است، افزود: سالانه حدود 900 هزار تُن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه خاطرنشان کرد: بیش از دو میلیون و 600 هزار تُن سالانه گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود؛ به‌طوری که ظرفیت جوجه‌ریزی در ماه بین 120 تا 140 میلیون قطعه است.

وی با تأکید بر اینکه میزان جوجه‌ریزی در آذرماه چشمگیر بوده است، گفت: بیش از 140 میلیون قطعه جوجه‌ریزی تا پایان آذرماه انجام خواهد شد که نویدبخش تولید مناسب است.

حسن‌نژاد در بخش دیگر سخنانش به تلاش برای افزایش تولید گوشت مرغ اشاره کرد و ادامه داد: با افزایش تولید علاوه‌بر تأمین نیاز کشور، میزان ذخیره‌سازی افزایش پیدا می‌کند؛ همچنین با تولید بیشتر، قیمت نیز مناسب‌تر خواهد شد.

وی در پایان با تأکید بر تمهیدات اندیشیده‌شده در راستای تأمین نهاده‌های صنعت طیور، اضافه کرد: بخش قابل توجهی از نهاده‌های مورد نیاز این صنعت از خارج تأمین می‌شود؛ از همین رو اقدامات لازم برای تأمین ذرت و کنجاله سویا در دستور کار قرار گرفته، به‌نحوی که در این خصوص از این به بعد مشکلی نباشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز از افزایش 21 درصدی جوجه‌ریزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون 23 میلیون و 661 هزار و 205 قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده است.

رضا بهراملو ضمن ارائه گزارشی از روند جوجه‌ریزی در سال جاری، اظهار کرد: طبق سیاست‌های وزارت جهاد و برنامه‌های مدون، جوجه‌ریزی با قوت و جدیت در استان درحال انجام است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته رقم جوجه‌ریزی ماهانه دو میلیون تا دو میلیون و 200 هزار قطعه بوده است، افزود: این رقم به‌طور میانگین از ابتدای امسال دو میلیون و 800 هزار قطعه در هر ماه گزارش شده است.

بهراملو یادآور شد: در ماه‌های اخیر میزان جوجه‌ریزی‌های استان افزون‌بر سه میلیون قطعه بوده؛ به‌نحوی که بیش از 100 درصد تعهد محقق شده است.

وی با تأکید بر اینکه درمجموع از ابتدای سال تاکنون 23 میلیون و 661 هزار و 205 قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده، گفت: طی ماه‌های اخیر استان همدان جزء رتبه‌های نخست جوجه‌ریزی در کشور بوده است.

بهراملو این مهم را حاصل تعامل سازنده تولیدکنندگان و جهادگران سازمان جهاد دانست و افزود: با وجود نوسانات نهاده‌ها، تولید دچار نوسان نشده و مستمراً انجام شده؛ از همین رو کمبودی در بازار وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون خوراک دام آماده، ذرت و سویا در اختیار بهره‌برداران قرار داده شده است، ادامه داد: 370 واحد مرغداری فعال در سطح استان در دوره‌های مختلف جوجه‌ریزی را در دستور کار دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اضافه کرد: به‌منظور تأمین و توزیع مرغ گرم در ایام پایانی سال، برنامه‌ریزی صورت گرفته؛ به‌طوری که از این بابت در بازار نگرانی وجود ندارد و تأمین و توزیع با قوت پیگیری می‌شود.

شناسه خبر 77210