شناسه خبر:77238
1402/9/28 10:51:29

سپهرغرب-گروه خبر: فرماندار سرپل‌ذهاب با بیان اینکه از مجموع 50 واحد تولیدی این شهرستان 23 واحد فعال و مابقی راکد است، گفت: واحدهای تولیدی غیرفعال به دلایلی از جمله مشکلات مالکیت و مقروض بودن به بانک برای بازگشت به چرخه تولید امکان استفاده از تسهیلات بانکی را نداشتند که برخی از این واحدها نیز به دلیل عدم تمایل مالکان آنها همچنان راکد مانده‌اند.

«صدرالله بابلی» روز دوشنبه افزود: واحدهای تولیدی این شهرستان در شهرک صنعتی در قالب 90 قطعه زمین احداث شده است که در جریان زلزله آبان سال 96 تعدادی از واحدهای تولیدی این شهرک دچار آسیب شدند.
 

فرماندار سرپل‌ذهاب با بیان اینکه این آمادگی در دولت برای حمایت از واحدهای تولیدی غیرفعال و بازگشت آنها به چرخه تولید وجود دارد، گفت: تلاش بر این است که برای بازگشت واحدهای تولیدی غیرفعال مشکلات آن را حل کرده تا بتوانند با استفاده از تسهیلات بانکی و سرمایه در گردش به چرخه تولید برگردند.

بابلی ادامه داد: البته در 2 سال گذشته توانسته ایم مشکلات 2 واحد تولیدی شهرستان را مرتفع کنیم که یکی از این واحدها بازهم فعالیت خود را از سرگرفته و واحد دیگر نیز در شرف بازگشت به چرخه تولید است.

وی ادامه داد: سرپل ذهاب موقعیت بسیار خوبی دارد و برای فعالیت واحدهای تولیدی و تولیدات مناسب پتانسیل بالایی دارد که می‌تواند در توسعه و رونق اقتصادی و اشتغال پایدار شهرستان نقش مهمی ایفا کند.

این مسوول اظهار کرد: واحدهای تولیدی فعال این شهرستان شامل کارخانه آرد، تولید نایلون، بلوک زنی، قطعات بتنی، پوسال کولر، خوراک دام و طیور و ذرت خشک کنی است.

فرماندار سرپل ذهاب در ادامه گفت: درصدد هستیم تا تمام واحدهای تولیدی شهرک صنعتی سرپل ذهاب فعال و تعیین تکلیف شود و به صورت قانونی و مزایده ای در اختیار افراد متقاضی قرار گیرند.

وی ادامه داد: ما در موقعیتی قرار گرفته ایم می‌توانیم واحدهای تولیدی را افزایش دهیم و متناسب با قطب کشاورزی و ظرفیت‌های منطقه نسبت به افزایش و راه اندازی واحدهای تولیدی اقدام کنیم.

بابلی اضافه کرد: دستگاه‌های متولی مانند جهاد کشاورزی و صنعت معدن تجارت باید تلاش بیشتری کرده و شرکت شهرک‌های صنعتی نیز نسبت به توسعه این مکان و ایجاد زیرساخت‌های لازم اقدام کند که البته در این خصوص اخیرا آسفالت خیابان‌ها و معابر این مجموعه شروع شده است.

وی اضافه کرد: باید فضای ادامه کار برای واحدهای تولیدی فراهم باشد چون هم تولیدات و هم ایجاد اشتغال 2 موضوع بسیار مهم است تا بتوانیم تحول و حرکت رو به جلویی داشته باشیم.

فرماندار سرپل ذهاب ادامه داد: فعالیت این واحدهای صنعتی علاوه بر تامین بازار شهرستان، توانسته برای تعداد زیادی از جوانان جویای کار اشتعالزایی کنند و ما هم تلاش می‌کنیم تا مشکلات صاحبان واحدها را برطرف کنیم.

 

 

شناسه خبر 77238