شناسه خبر:77767
1402/10/10 13:39:07

سپهرغرب، گروه خبر: معاو‌ن رئیس جمهور از امضای 222 سند همکاری با 25 سفر رئیس جمهور به خارج از کشور خبر داد.

سید محمد حسینی در نشست بزرگداشت یوم‌الله نهم دی‌ در دانشگاه اراک، اظهار کرد: دولت سیزدهم با تلاش و جدیت گسترده در حال انجام امور است و با آینده نگری اقدامات ارزشمندی در حوزه زیرساختی کشور انجام داده است.

وی از ترانزیت آستارا به رشت به عنوان یکی از اقدامات زیر ساختی مهم یاد کرد و افزود: تامین درآمد پایدار برای کشور از نتایجی است که این زیرساخت می‌تواند برای کشور به همراه داشته باشد، علاوه بر آن 48 پروژه پیشران در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت برای کشور توسط دولت تعریف شده است.

معاون رئیس جمهور از انعقاد موافقت نامه اتحادیه اوراسیا خبر داد و گفت: مسئله اوراسیا یک تجارت است که بدون تعرفه گمرکی با کشورهای مختلف صادرات انجام می‌شود و به عبارتی با 25 سفر رئیس جمهور به خارج 222 سند همکاری منعقد شده است.

حسینی در ادامه با اشاره به حوادث فتنه 88 و سال گذشته تصریح کرد: آنچه در این حوادث باید مدنظر قرار بگیرد، عبرت آموزی و درس آموزی است، گرامیداشت حماسه 9 دی می‌تواند درس‌آموزی خوبی به همراه داشته باشد.

وی آگاهی نسبت به مسیر گذشتگان را چراغ راهی برای آیندگان دانست و افزود: در مسیر گذشته علما و مشاهیر نقش به سزایی در روشنگری برای مردم داشتند که باید جوانان به خوبی با آنها آشنا شوند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید به درستی جامعه را به تحولات مثبتی که امام راحل برای کشور رقم زد، آشنا کرد، گفت: امام تحولی را در جهان رقم زد که همه جهان را مات و مبهوت کرد و امروز این تحولات به الگویی برای سایر کشورهای آزادی‌خواه جهان تبدیل شده است.

حسینی با بیان اینکه نهم دی به عنوان روز مهم در تاریخ ثبت شده است و باید با گرامیداشت و بازگو کردن ابعاد آن از تکرار آن در آینده پیشگیری کرد، گفت:‌ سال گذشته کشور سه ماه دستخوش آشوب بود و موجب شد ذهن مسوولان به جای اینکه تمرکز بر کار و فعالیت به رفع فتنه دشمن متمرکز شود که خسارت‌های بسیاری برای کشور به همراه داشت.

وی در ادامه انتخابات را مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور دانست و افزود: انتخابات در کشورهای دیگر سوری است، اما در ایران این مردم هستند که انتخاب می‌کنند.

معاون رئیس جمهور انتخابات ایران را پشتوانه قوی برای جبهه مقاومت برشمرد و گفت: شرکت در انتخابات آثار جهانی که باید به خوبی برگزار شود و مردم حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند.

حسینی یکی از بحث‌های جدی دولت را مسئله محیط زیست دانست و اظهار کرد: به دستگاه‌ها تکلیف شده تا وظایف خود در کاهش آلودگی به درستی انجام داده و پیوست محیط زیستی را برای طرح‌های جدید خود ارائه دهند.

شناسه خبر 77767