شناسه خبر:77772
1402/10/10 13:44:15

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره ممیزی و حدنگاری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: رفع سطوح گپ و تداخل مرزی 100 پلاک مرزی سیاسی این استان با استان‌های مجاور در سال جاری تعیین تکلیف‌ شد.

هادی نکویی روز شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: با توجه به تهیه موزائیک و اطلس تمامی پلاک‌های کاداستر استان مرکزی و بارگزاری تمامی لایه‌های اطلاعاتی در سامانه سبا در راستای پاسخگویی الکترونیک استعلامات به مردم استان، رفع سطوح گپ و تداخل 60 پلاک در مرز پلاک‌های شهرستان شازند، ساوه، خنداب با پلاک‌های ملایر، فامنین، قهاوند استان همدان برطرف و حدود ثبتی و مرز سیاسی استان تعیین تکلیف‌شد.

وی ادامه داد: رفع اختلاف 42 پلاک مرزی استان مرکزی نیز امسال با استان قم انجام شد و برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست رفع اختلاف مرزی با استان اصفهان نیز در دستور کار است.

رئیس اداره ممیزی و حد نگاری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: رفع اختلافات مرزی استان در راستای پاسخگویی سریع به درخواست‌های کشاورزان، بهره‌برداران و مالکین روستاها با کمترین ضریب اشتباه و جلوگیری از سرگردانی مردم در پلاک‌های مرزی انجام می‌شود.

نکویی گفت: اصلاح هندسی و کاداستر تمامی سه هزار و 650 پلاک استان با تلاش شبانه‌روزی کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی انجام و سند کاداستر 2 میلیون هکتار از اراضی ملی استان اخذشده و استان مرکزی در این زمینه جزو استان‌های برتر قرار دارد.

شناسه خبر 77772