شناسه خبر:77801
1402/10/11 10:20:09

سپهرغرب - گروه خبر:مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) قروه گفت: 13 نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی برای مددجویان در این شهرستان نصب و راه‌اندازی شد.

مهرداد خالدیان روز یکشنبه اظهار کرد: این 13 نیروگاه خورشیدی برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد، به‌ویژه سالمندانی که قادر به ایجاد اشتغال و کسب درآمد نیستند، راه‌اندازی شده است

وی با اشاره به پرداخت 880 میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان، اضافه کرد: این نیروگاه‌ها در هر دوره 45 روزه، حدود 35 میلیون ریال درآمد برای خانوارها دارد.

مدیرکمیته ‌امداد امام خمینی (ره) قروه با بیان اینکه 65 طرح دیگر در همین زمینه در دست اجراست، افزود: نصب و راه‌اندازی این نیروگاه‌ها کمک بسیار خوبی برای اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوارهای نیازمند تحت پوشش این نهاد است.

خالدیان یادآور شد: برای اجرای این طرح تسهیلات به خانوارهای تحت پوشش بانک‌های عامل پرداخت می‌شود که ضمانت آن نیز قرارداد 20 ساله بوده که شرکت توزیع برق با مددجویان متقاضی منعقد کرده است.

وی ادامه داد: قرار است شرکت توزیع برق کردستان، طی قراردادی 20 ساله، برق تولیدی این نیروگاه‌های خورشیدی را خریداری و هر ماه مبلغ آن را به خانوار تحت پوشش پرداخت کند.

شناسه خبر 77801