شناسه خبر:78604
1402/10/30 11:09:36

سپهرغرب، گروه خبر: طرح بیابان‌زدایی در چهار هکتار از اراضی ساوه در قالب پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت اجرا شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه روز پنجشنبه در حاشیه بذرکاری درختان در روستای طراز ناهید این شهرستان گفت: پویش مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور در راستای دستور رئیس‌جمهور و تحقق تعهدات بین‌المللی دولت جمهوری اسلامی در راستای ‌کاهش کربن در نقاط مختلف کشور اجرا می‌شود که شهرستان ساوه در این طرح سهم یک میلیون و 500 هزار اصله‌ای دارد.

کامیار گراوند با بیان اینکه بیابان‌زدایی از دیگر رویکردهای مشترک این پویش است، افزود: این طرح در 200 هکتار از اراضی شهرستان اجرا می‌شود که امروز چهار هکتار با هدف بیابان‌زدایی اجرا شد و مشارکت‌کنندگان متشکل از نیروهای محلی و بسیج بذر یک‌هزار و 200 درخچه را کاشتند.

وی افزود: در مهرماه امسال در مرحله اول و دوم گام نخست در محدوده هشت هکتاری بوستان فدک این شهرستان بیش از سه هزار هزار اصله نهال توسط دوست‌داران محیط‌زیست غرس شد.

برای تحقق سهم یک میلیون و 500 هزار اصله نهال این شهرستان در طرح مردمی‌کاشت یک میلیارد درخت، 756 هکتار زمین پیش‌بینی شده است.

دو قطعه زمین به وسعت 200 هکتاری در سد الغدیر و 500 هکتار در مسیر روستای طرازناهید از سوی منابع طبیعی در خارج از شهر و دو قطعه زمین 50 هکتاری کمربندی شرقی و 6 هکتاری در بوستان فدک داخل شهر از سوی راه و شهرسازی و شهرداری تأمین شده است.

اجرای طرح مردمی‌کاشت یک میلیارد درخت در کشور از یک سند پشتیبان برخوردار بوده و این سند توسط دفتر شورای عالی جنگل و با همکاری معاونت امور جنگل تهیه و در اختیار صاحب‌نظران، اساتید، مدیران و مرکز تحقیقات جنگل‌ها و مراتع قرار گرفته است.

شناسه خبر 78604