شناسه خبر:79237
1402/11/17 09:25:20
در افتتاحیه یکی از 50 پروژه شهرداری منطقه سه همدان مطرح شد؛

افتتاح مجتمع کارآفرینی شهیدهمدانی با هدف بهبود کسب‌وکار و توانمندسازی

سپهرغرب، گروه خبر - شهره کرمی: مدیر منطقه سه شهرداری همدان گفت: مجتمع کارآفرینی سردار شهیدهمدانی کوی خضر برای بهبود کسب‌وکار، وضعیت اشتغال و توانمندسازی افراد با اعتباری بالغ‌بر 159 میلیارد ریال درنظر گرفته شده و این فضا بعد از افتتاحیه طی فراخوانی به صاحبان مشاغل سپرده خواهد شد.

سپهرغرب، گروه - شهره کرمی : محمدرضا فیضی‌منش در آیین بهره‌برداری یکی از 50 پروژه عمرانی در سطح منطقه سه با عنوان مجتمع کارآفرینی سردار شهیدهمدانی واقع در محله خضر ابراز کرد: پروژه‌های ما در حوزه‌های مختلف فرهنگی، کارآفرینی، خدماتی توسعه فضای سبز، شهرسازی، گردشگری، بهبود وضعیت ترافیکی و سایر زیرساخت‌هایی که به توسعه شهری و ارتقای کیفیت محیط شهری کمک کند، به بهره‌برداری و افتتاح خواهند رسید.
فیضی‌منش با اشاره به اینکه تأکید شهردار همدان بر این بود که فعالیت‌های ما در سطوح مختلف شهری باشد، اظهار کرد: این پروژه‌ها حاصل 321 روز تلاش بی‌وقفه همکاران ما در واحد‌های مختلف بوده است.
این مقام مسئول در ادامه افزود: خوشبختانه امروز چهار ساختمان منطقه ما در ملکیت شهرداری همدان قرار دارد و همچون سابق استیجاری نیست؛ همچنین چهار خودروی صفر برای خدمت‌رسانی به شهرداری منطقه چهار اضافه شده است.
مدیر منطقه سه شهرداری همدان به سایر پروژه‌ها پرداخت و تصریح کرد: مجتمع تجاری الماس غرب ازجمله مواردی است که به بحث گردشگری و بهبود وضعیت ترافیکی منطقه کمک بسیار زیادی کرده است.
وی در ادامه توضیح داد: هدایت آب‌های سطحی که در سال‌های قبل وضعیت محله را به بحران رسانیده بود، در منطقه زمین شهری، کوی اندیشه و فاز سه شهرک مدنی انجام و مشکل رفع شد؛ در بارش‌های اخیر این مناطق با مسئله آب‌های سطحی روبه‌رو نبودیم.
فیضی‌منش درخصوص مجتمع کارآفرینی سردار شهیدهمدانی کوی خضر اظهار کرد: این محل برای بهبود کسب‌وکار جهت بهتر شدن وضعیت اشتغال و توانمندسازی افراد درنظر گرفته شد و کارگاه‌های تولیدی بعد از افتتاحیه طی فراخوانی به صاحبان مشاغل و کارگاه‌های تولیدی همچون چوب، سفال، فرش و سایر مشاغل سپرده خواهد شد.
مدیر منطقه سه شهرداری همدان در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: در کوی اندیشه چمن مصنوعی فوتبال اجرا شده که به‌دلیل حجم زیاد پروژه‌های عمرانی، امکان افتتاح آن نیست.
وی با بیان اینکه حجم و رقم آسفالت‌ریزی شهری ما قابل توجه است، تأکید کرد: 80 میلیارد تومان کار در حوزه آسفالت‌ریزی شهری، ازجمله اقدامات ما بوده است.
فیضی‌منش در بخش پایانی سخنان خود افزود: مرمت منطقه امامزاده خضر (ع) و احداث پیکرواره اِلمان شهید که کار بی‌نظیری بود، ازجمله کارهای انجام‌شده در این منطقه است.
   انتخابات امنیت‌ساز و کمک‌کننده توسعه است
فرماندار همدان نیز با بیان اینکه انقلاب اسلامی را سه عامل مکتب، رهبری و مردم به‌وجود آوردند، گفت: بخشی که ما باید به آن توجه کنیم، مردم است و سخن امام (ره) در گلزار شهدا که فرمودند من به پشتوانه مردم دولت تعیین می‌کنم، باید به استراتژی مهم جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود.
مسلم مخفی با بیان اینکه خارج کردن مردم از صحنه در دستورکار دشمن است، اظهار کرد: ابزار دشمن برای این کار ناامیدسازی و سیاه‌نمایی است.
وی با عنوان اینکه ما درخصوص بیان توفیقات لکنت داریم، تأکید کرد: مثلاً بسیاری از مردم از وجود بیمارستان تخصصی اکباتان که در غرب کشور بی‌نظیر است، اطلاع ندارند و متأسفانه ما در اطلاع‌رسانی مغلوب شدیم؛ چراکه عرصه و زمین بازی متعلق به دشمن است.
مخفی با بیان اینکه باید برای ماندن مردم در عرصه خدمات اطلاع‌رسانی شود، تصریح کرد: خدمات هیچ دستگاهی مانند شهرداری برای مردم ملموس نیست.
وی با اشاره به اینکه امید است این خدمات زمینه‌ساز برگزاری انتخابات خوبی بشود، افزود: انتخابات امنیت‌ساز است و به توسعه کمک خواهد کرد.
   کار جهادی به معنای فعالیت مضاعف و تحویل زودتر پروژه‌ها در سطح جامعه است
رئیس کمیسیون خدمات شهری، زیست‌محیطی و بهداشت شورای اسلامی شهر همدان نیز ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر، گفت: یکی از نیازهای اساسی جامعه آگاهی از رویدادها و تجزیه و تحلیل آن‌ها است؛ یکی از نکات مهم و به تعبیری دکترین حضرت امام (ره) این بود که در جمهوری اسلامی، مبنا مردم هستند و وجهه مردمی باعث قوام و دوام نظام است.
علی‌اکبر نظری با تأکید بر اینکه با کنار گذاشتن وجهه‌ مردمی تصمیمات خوبی نخواهیم داشت و نظام ما به دیکتاتوری گرایش پیدا خواهد کرد، اظهار کرد: وجهه‌ مردمی پایه و اساس نظام است و ما هرسال اینکه مردم در سرنوشت خود و تصمیم‌گیری‌های نظام خود دخیل‌اند را جشن می‌گیریم.
وی با عنوان اینکه چرا دشمن در استحاله نظام ورود پیدا می‌کند، افزود: یکی از این نکته‌ها مقابله با دین‌محوری است؛ چون نظام ما بر پایه‌ محور دینی استوار بوده و دشمن به دنبال آن است که این را از ما بگیرد.
نظری در ادامه ابراز کرد: استحاله جامعه و جوانان ما یعنی نفی دین و نظام و بُعد دومی که دشمن روی آن کار می‌کند، جداسازی مردم از نظام است؛ دشمن روزی نیست که در زمینه‌های مختلف به دنبال ایجاد یأس در دل مردم نباشد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری، زیست‌محیطی و بهداشت شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به سیاست‌های نظام و سیاسیون آن، تصریح کرد: دشمن امروز هر مهره‌ای را در کشور، مورد هجمه قرار می‌دهد.
نظری با اشاره به اینکه نظام ما بر پایه عزت و شرافت گذاشته شده است، اظهار کرد: انقلاب ما جامعه را به سمت ارتقا و کمال انسانیت سوق می‌دهد و در کنار آن لازم است مدیران نیز شرافت و کرامت را با خدمت‌رسانی به مردم در جامعه، به ارمغان بیاورند.
این مقام مسئول در پایان با اشاره به لزوم عملکرد جهادی مدیر در جامعه، عنوان کرد: کار جهادی به معنای فعالیت مضاعف و تحویل زودتر پروژه‌ها در سطح جامعه است.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز با بیان اینکه پروژه‌های اثرگذار و شاخصی در شهرداری منطقه سه انجام شده است، گفت: شهرداری همدان سال پُرکاری را پشت سر گذاشته و نگاه ویژه‌ای به هوشمندسازی شده است.
وحید علی‌ضمیر با اشاره به توجه ویژه‌ به هوشمندسازی در موضوع ترافیک، تأکید کرد: اثرات این مهم در کنترل ترافیک به‌وسیله ابزار هوشمند در سطح شهر، مشهود است.
وی افزود: هم‌اکنون 10 سامانه ثبت تخلف سرعت درحال پیگیری است و 13 تقاطع از 20 تقاطع سطح شهر به‌صورت هوشمند مدیریت می‌شوند که این مهم با اعتبار حدود 13 میلیاردی است.
علی‌ضمیر ادامه داد: هم‌اکنون در 100 نقطه سطح شهر دوربین پایش تصویری فعال شده است و جهت هوشمندسازی ترافیک اقدامات اثرگذاری در سطح شهر انجام شده است.
وی درخصوص تقاطع‌های شهر همدان تصریح کرد: تقاطع سردار همدانی و غدیر در دستور کار قرار گرفت و تقاطع غدیر، اسفندماه سال گذشته و تقاطع سردار همدانی امسال زیر بار ترافیک رفت.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان از کلنگ‌زنی پروژه تقاطع مدرس ظرف چند روز آینده خبر داد و افزود: مهم‌ترین محل ترافیکی شهر، میدان مدرس است که درصورت رفع آن، تأثیر زیادی در ترافیک شهر خواهد داشت.
وی به دیگر کارهای انجام‌شده پرداخت و عنوان کرد: هدایت آب‌های سطحی و مدیریت روان‌آب‌ها، پوشش رودخانه در کوی کوثر (که یکی از افتخارات شهرداری همدان بود و با وجود مشکلات خوشبختانه انجام شد)، اضافه شدن 12 دستگاه اتوبوس و خط ویژه اتوبوس (از مسیر میدان بیمه تا شهرک فرهنگیان) به حمل‌ونقل شهری و تعیین تکلیف‌ پروژه‌های نیمه‌تمام مانند پارکینگ آقاجانی‌بیگ با پیمانکار بومی، درحال پیگیری است.
علی‌ضمیر پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری‌ و بیش از 90 هزار تُن آسفالت‌ریزی را در نوع خود بی‌نظیر برشمرد و افزود: این درحالی است که در سال 1400 تنها 75 هزار تُن آسفالت‌ریزی انجام شده بود.

شناسه خبر 79237