شناسه خبر:80122
1402/12/13 13:17:56

سپهرغرب-گروه خبر:مردم غیور و وفادار اهل تسنن و تشیع کردستان از ساعات اولیه صبح امروز 11 اسفند ماه با حضور باشکوه خود در شعب اخذ رأی، جلوه‌ای دیگر از وحدت و همدلی شیعه و سنی را رقم زدند.

اینجا کردستان است، سرزمین مجاهدت‌های خاموش، سرزمین صفا و وفاداری، عشق به وطن در میان مردم اینجا موج می‌زند، علیرغم اینکه همواره در تیررس اهداف دشمن بوه‌اند، هرجا که لازم بوده با جان و دل به میدان آمده‌اند.

مردمان این دیار از اهل تسنن و تشیع هیچگاه خود را جدای از یکدیگر ندیده‌اند و در عرصه‌های مختلف شانه به شانه هم حضور داشته‌اند و به دشمنان ثابت کرده‌اند که وفاداری به نظام و آرمان‌های والای انقلاب، کُرد و فارس و ترک و شیعه و سنی نمی شناسد، چراکه همه ایرانی و عاشق کشورشان هستند.

11 اسفند 1402 نیز مردم مرزدار و غیور این استان اعم از شیعه و سنی همانند گذشته از ساعات اولیه صبح در صفوفی طولانی و بهم پیوسته در کنار یکدیگر حضور یافته و بار دیگر وحدت و انسجام خود در حفظ منافع کشور را به جهانیان نشان دادند.

دشمن از ماه‌ها پیش با سناریوهای متعدد در صدد است ضمن جلوگیری از مشارکت مردم، در بین مردم و نظام شکاف ایجاد کند و در این میان بیشترین برنامه‌ریزی‌های خود را بر روی استان‌هایی همانند کردستان که جمعیت آن متشکل از اهل تسنن و تشیع است، انجام داده است.

حال آنکه مردم ما به این درجه از بصیرت و آگاهی رسیده‌اند که بدانند دشمن با این ترفندها فقط به‌دنبال رسیدن به اهداف خود است، بنابراین پرشورتر از همیشه در صحنه حضور پیدا کرده و پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان دادند.

**شوق نخستین انتخاب

در میان اقشار مختلف مردم که با شور و شوق در پای صندوق‌های اخذ رأی حضور پیدا کردند، نوجوانانی هستند که حال و هوایشان متفاوت از بقیه است، کسانی که 18 سالگی را رد کرده و می‌خواهند برای نخستین طعم خوش انتخاب و مشارت سیاسی را بچشند.

این نوجوانان همانند سایر همشهریان و هموطنانشان با آگاهی و اشتیاق آمده بودند تا در تعیین سرنوشت خود و خلق حماسه‌ای دیگر سهیم باشند و به جهانیان نشان دهند که آن‌ها نیز از امروز آماده‌اند تا در صحنه‌های مختلف انقلاب حضور یافته و دشمنان را ناامیدتر از گذشته کنند.

آیدا یکی از رأی اولی‌هایی که به همراه خانواده‌اش در یکی از شعب اخذ رأی سنندج آمده بود، از اینکه برای نخستین‌بار می‌خواهد در انتخابات شرکت کند ابراز خوشحالی کرده و می‌گوید: از اینکه سال جاری به جای اینکه تماشاچی باشم خودم می‌توانم انتخاب کنم به خودم می‌بالم و اطمینان دارم سایر همسن و سالانم نیز این احساس را دارند.

وی با بیان اینکه تلاش کرده‌ام با آگاهی از نامزدها در پای صندوق حضور پیدا کنم، گفت: همه ما وظیفه داریم که در این انتخابات شرکت کنیم و با انتخاب فرد اصلح آینده خوبی را برای استان و کشورمان رقم بزنیم.

مهین یکی دیگر از رأی‌اولی‌ها با شوقی وصف‌ناپذیر رأی خود را در صندوق می‌اندازد و انگشت اشاره‌اش را که رنگ انتخاب به خود گرفته به دوستانش نشان می‌دهد و با صدای بلند می‌گوید بالأخره من هم رأی دادم.

از او دلیل این همه شور و شوقش را می‌پرسم می‌گوید: اینکه بزرگ شده‌ام و خودم می‌توانم بدون دخالت هیچکس انتخاب کنم خوشحالی ندارد؟ بی‌شک این انتخاب زمینه‌ساز انتخاب‌های دیگر در زندگی‌ام خواهد بود و من خیلی خوشحالم.

بی‌شک حضور گسترده نوجوانان رأی‌اولی در این عرصه مهم سیاسی کشور نشان می‌دهد که قشر جوان ما تا چه اندازه به آینده کشور خود اهمیت می‌دهند و بدون توجه به دسیسه‌های دشمنان و با شور و شوق به میدان آمده‌اند.

به گزارش ایرنا، در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان، 184 نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته بودند که 52 نامزد انصراف داده و یا با دیگران ائتلاف کرده و از عرصه انتخابات کنار رفته‌اند و 132 نامزد باقی مانده بودند.

*کردستان دارای 6 کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

برای کسب دو کرسی مجلس خبرگان رهبری نیز چهار نامزد از استان کردستان تأیید صلاحیت شدند.

 

 

شناسه خبر 80122