شناسه خبر:80308
1402/12/16 13:02:44
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان:

مددجویان استان همدان 600 میلیارد تومان مستمری دریافت کردند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: در 11 ماهه نخست 600 میلیارد و 337 تومان مستمری به‌ حساب 53 هزار و 900 خانواده واریز شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از سایت اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، محمدرسول شیخی‌زاده ابراز کرد: مستمری پرداختی در راستای رفع بخشی از نیازهای اساسی خانواده‌های تحت حمایت پرداخت می‌شود که در 11 ماهه نخست 600 میلیارد و 337 میلیون تومان به‌ حساب 53 هزار و 900 خانواده واریز شد.

وی ادامه داد: در کنار پرداخت مستمری ماهانه، خدمات حمایتی دیگری مانند برگزاری دوره‌های فرهنگی و آموزشی، اهدای کمک‌هزینه تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند و پرداخت تسهیلات کارگشایی نیز به مددجویان ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان ادامه داد: کمیته امداد یک مکان امدادرسان موقت برای رفع نیاز مددجویان و نیازمندان است که پس از اعطای وام مشاغل خانگی و تسهیلات خودکفایی به مددجویان و حصول اطمینان از خودکفایی و کسب درآمد و استقلال اقتصادی، آن‌ها را از چرخه حمایت خارج می‌کند.

شیخی‌زاده با بیان اینکه مددجویان زیر پوشش به چند دسته تقسیم می‌شوند، گفت: معیشت‌بگیران، مددجویان اقشار نیازمند و مددجویان تک‌خدمتی و چندخدمتی، ازجمله آن‌ها هستند و طی این مدت دو هزار و 900 خانوار به‌علت توانمندسازی و کسب درآمد ثابت از چرخه حمایتی خارج و سریعاً به همین میزان نیازمندان جدید جایگزین شده‌اند.

وی در پایان اظهار کرد: توانمندی خانواده‌ها یکی از اهداف امداد است و درصدد هستیم تا با برنامه‌ریزی مناسب و ارائه خدمات متنوع به مددجویان و افراد بی‌بضاعت، گامی بلند و استوار در توانمندسازی و حمایت از خانواده‌های محروم منطقه برداریم.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان نیز از راهی شدن یک‌هزار و 280 نوعروس تحت حمایت کمیته امداد استان به خانه بخت خبر داد.

مهدی جعفری با اشاره به هزینه 39 میلیارد و 680 میلیون تومانی کمیته امداد برای تأمین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت این نهاد، اظهار کرد: در 11 ماهه نخست یک‌هزار و 280 مورد جهیزیه به نوعروسان تقدیم شد.

وی با بیان اینکه ترویج ازدواج آسان، فراهم کردن زمینه‌های ازدواج و استحکام بنیان خانوار تحت حمایت جزء اساسی‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است که با کمک‌های خیران و نیکوکاران درصدد دستیابی به این مهم هستیم، بیان کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای در قبل از انجام ازدواج و برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف ازدواج آگاهانه، پایداری کانون خانواده و پیگیری آسیب‌های اجتماعی بخشی از خدمات مؤثر این نهاد است که به زوج‌های جوان ارائه می‌شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان اقلام جهیزیه را یخچال، لباس‌شویی، اجاق‌ گاز، تلویزیون، جارو برقی و سرانه هر جهیزیه برای نوعروسان تحت حمایت را به‌طور میانگین 31 میلیون تومان اعلام کرد.

جعفری کمک‌هزینه ازدواج اهداشده را 127 مورد با هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیارد و 260 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: از کل مبالغ جهیزیه نوعروسان، یک میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی و مابقی نیز از منابع امداد تأمین‌ شده است.

وی اضافه کرد: کمیته امداد استان با ارائه خدمات حمایتی مختلف به نوعروسان تحت حمایت تلاش دارد تا علاوه‌بر تسهیل در امر ازدواج، گرمابخش کانون خانوار آن‌ها نیز باشد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان نیز از ایجاد پنج هزار و 700 مورد فرصت شغلی جهت مددجویان استان خبر داد.

شهرام عابدی با بیان اینکه اشتغال‌زایی و کمک به خودکفایی از اولویت‌های این نهاد است، گفت: از ابتدای سال نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی با همکاری بانک‌های عامل برای طرح‌های کشاورزی، دامداری، صنایع‌ دستی و مشاغل خانگی اقدام شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان ادامه داد: در 11 ماهه گذشته 665 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت‌ شده است که بانک‌های اقتصاد نوین، سپه و سینا به‌ترتیب در رأس بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به افراد تحت حمایت امداد قرار دارند.

عابدی ادامه داد: از وام‌های پرداختی 40 درصد در روستاها و 60 درصد در شهرها ایجاد اشتغال شده که در زمینه‌های خدمات، صنایع‌ دستی، کشاورزی، دامداری و مشاغل خانگی بوده است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی این نهاد، ایجاد اشتغال تولیدمحور در جهت خودکفا کردن خانواده‌های تحت حمایت است و در همین راستا در 11 ماهه گذشته با پرداخت تسهیلات خودکفایی به مددجویان یک‌هزار و 820 نفر از خانواده‌های تحت حمایت به مرحله خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

عابدی در پایان یادآور شد: در 11 ماهه گذشته به‌منظور راهنمایی به‌موقع مجریان طرح‌های اشتغال 34 هزار و 500 مورد نظارت انجام‌گرفته است.

 

شناسه خبر 80308