شناسه خبر:80412
1402/12/20 09:02:19

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان همدان بابیان اینکه خدمات حقوقی مختلفی در 11ماهه گذشته به مددجویان تحت حمایت استان همدان ارائه‌شده است، گفت: توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد یکی از برنامه‌های مهم این نهاد است که ارائه خدمات حقوقی، مشاوره‌ای و قضایی به خانوارهای تحت حمایت یکی از بسته‌های خدماتی این نهاد در جهت توانمندسازی آن‌ها می‌باشد.

حسین روغنکار، در این‌باره بیان کرد: در 11 ماهه گذشته توسط واحد حقوقی این نهاد، یک هزارو 880 مورد خدمات حقوقی شامل: امور حقوقی، آموزش و مشاوره به مددجویان ارائه‌شده است.

رئیس اداره حقوقی کمیته امداد استان همدان ادامه داد: میز خدمت حقوقی برای کمک به مددجویان در امور حقوقی و ارتقای سطح آگاهی آنان ایجادشده و مشکلات حقوقی، عدم توانایی برای احقاق حق و جلوگیری از پایمال شدن حقوق مددجویان تحت حمایت این نهاد از دلایل تشکیل آن است

وی تأکید کرد: با انجام رسیدگی به پرونده‌های قضایی و استیفای حقوق مددجویان در حوزه‌هایی از قبیل خانواده، ارث، دعاوی حقوقی کارگری و کارفرما و مالی و... تاکنون خانواده‌های متعددی به توانمندی رسیده و از چرخه حمایت امداد خارج‌شده‌اند.

روغنکار بیان کرد: تنظیم 40 مورد اظهارنامه، 60 مورد دادخواست، 15 مورد شکوائیه و 38 مورد لایحه دفاعیه مددجویان ازجمله اقدامات حوزه حقوقی کمیته امداد استان همدان در 11ماهه گذشته بوده است.

ایشان با اشاره به همکاری 30 نفر از وکلای نیکوکار استان با کمیته امداد همدان افزود: با همکاری کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه در 11 ماهه گذشته تعداد 30 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان جهت رسیدگی به مشکلات حقوقی، به مراکز فوق معرفی گردیدند.

وی اظهار داشت: دوره‌های آموزشی حقوقی برای افزایش سطح آگاهی مددجویان تحت حمایت برگزار می‌گردد که بیش از 600 مددجوی همدانی از 14 دوره متنوع آموزش حقوقی مجازی این نهاد به‌صورت رایگان بهره‌مند شدند.

روغنکار در ادامه از وکلای خیر و نیکوکار دعوت کرد به منظور حل مشکلات حقوقی مددجویان تحت حمایت با این نهاد همکاری نمایند.

 

شناسه خبر 80412