شناسه خبر:81747
1403/2/5 15:35:02

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان مرکزی گفت: ورزشکاران سازمان یافته این استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل از آن، ۱۴ درصد افزایش یافت.

دکتر روح اله سهرابی روز چهارشنبه افزود: تعداد ورزشکاران سازمان یافته این استان از ۷۹ هزار و ۲۷۶ نفر در سال ۱۴۰۱ به ۹۰ هزار و ۳۹۹ نفر در پایان سال گذشته رسید.

وی بیان کرد: ۵۰۰ ورزشکار مصدوم (۱۰۰ خانم و ۴۰۰ آقا) سال گذشته در بخش خدمات درمانی به این هیأت مراجعه و اسناد درمانی آنها جهت پرداخت هزینه درمان به فدراسیون ارسال شد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان مرکزی ادامه داد: سه هزار و ۷۲۶ جلسه فیزیوتراپی برای سه هزار و ۱۳۲ ورزشکار مرد و ۵۹۴ جلسه برای ورزشکاران زن این استان در سال گذشته انجام شد.

سهرابی اظهار کرد: برگزاری ۵۸ کارگاه آموزشی، پنج دوره مدون کشوری شامل ماساژ ورزشی برای ۳۲، تیپینگ برای ۱۹ نفر، امدادگری ورزشی برای ۲۸ نفر، آب درمانی برای ۵۴ نفر و بازآموزی ماساژ برای ۱۷ نفر نیز در این سال برگزار شد.

وی گفت: پوشش سه هزار و ۳۰۰ ساعتی پزشکی مسابقات ورزشی شامل ۲ هزار و ۵۵۰ ساعت در مسابقات ورزشی مردان و ۷۵۰ ساعت در مسابقات زنان، برگزاری ۳۷ کارگاه آموزشی روانشناسی ورزشی و ۸۰ مورد مشاوره از دیگر خدمات ارایه شده هیات پزشکی ورزشی استان مرکزی در سال گذشته است.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان مرکزی اضافه کرد: ۳۶۰ مورد بازرسی در کمیته نظارت بر سلامت باشگاه‌ها و اماکن ورزشی انجام شد و بیش از ۶۰ باشگاه ورزشی برتر استان در زمینه افزایش تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته تقدیر شدند.

سهرابی تصریح کرد: ۶ کارگاه در کمیته تغذیه برای شهرستان‌های تابعه و باشگاه‌های ورزشی، هشت کارگاه در راستای حرکات اصلاحی سال گذشته برگزار شد و ۱۰۴ مورد مشاوره تغذیه نیز صورت گرفت.

بیش از ۹۰ هزار ورزشکار سازمان یافته استان مرکزی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت دارند.

شناسه خبر 81747