شناسه خبر:81899
1403/2/9 14:25:58
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان مطرح کرد:

معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌ دستی همدان در نمایشگاه اکسپو

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان گفت: استان همدان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران حضوری پُرقدرت دارد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان، محسن معصوم‌علیزاده روز یکشنبه 9 اردیبهشت‌ماه ابراز کرد: نمایشگاه اکسپو 2024 در 6 گروه کالایی از محصولات شرکت‌های داخلی شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات،‌ صنعت، فرش دستباف، صنایع‌ دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی برپا شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان گفت: استان همدان در این دوره از برگزاری نمایشگاه اکسپو طبق هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان، با سه محور برنامه‌ریزی‌شده در حوزه سرمایه‌گذاری، محصولات صادراتی و زنجیره ارزش حضور پیدا کرده که در همین راستا 250 محصول متنوع از 50 شرکت امسال در نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی افزود: این اداره‌ کل نیز در حوزه معرفی توانمندی‌های حوزه صادرات صنایع‌ دستی و ظرفیت‌های گردشگری نقش پُررنگی دارد.

معصوم‌علیزاده گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز در قالب اطلس سرمایه‌گذاری استان به‌منظور انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای تجاری سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این اکسپو معرفی شده‌اند.

وی اذعان کرد: در حوزه صنایع‌ دستی و گردشگری سفال لالجین و کشمش ملایر به‌عنوان دو زنجیره ارزش اصلی و چرم، سنگ‌های قیمتی، پوشاک و گیاهان دارویی نیز به‌عنوان زنجیره توسعه استان در این نمایشگاه مطرح هستند.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو 2024) از 8 تا 12 اردیبهشت‌ماه 1403 به میزبانی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران درحال برگزاری است.

شناسه خبر 81899