شناسه خبر:82016
1403/2/11 18:19:03

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌‌های صورت‌گرفته حدود 300 برنامه متنوع و باشکوه در سطح استان هم‌زمان با هفته گرامیداشت مقام معلم اجرا می‌شود.

رسول شیدایی روز سه‌شنبه با اشاره به اجرای برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم در استان همدان، افزود: غبارروبی گلزار شهدا، اجرای برنامه سپاس معلم در تمام مدارس استان، تجلیل از معلمان نمونه استانی و منطقه‌ای، دیدار با خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر فرهنگی و بیماران صعب‌العلا‌ج فرهنگی، تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی، نصب بنر تبریک در سطح استان، سخنرانی مسئولان و رؤسای آموزش‌وپرورش به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه و همچنین برپایی میز خدمت در نماز جمعه از برنامه‌های هفته معلم در استان همدان است.

وی ادامه داد: اعزام معلمان برای دیدار با مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، طرح پویش معلم خوب من و اهدای جایزه به نفرات برگزیده، تقدیر 9 نفر از معلمان و مدیران نمونه راه‌یافته به مرحله کشوری و 84 نفر از معلمان و مدیران نمونه استانی، برگزاری مسابقات ورزشی در چهار رشته برای معلمان استان در ایام هفته بزرگداشت مقام معلم، پیگیری استفاده همکاران استان از موزه‌ها و اماکن دیدنی و همچنین غار علیصدر با تخفیف ویژه در ایام هفته بزرگداشت مقام معلم از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان اضافه کرد: حضور مدیران کل ادارات استان در مدارس و قدردانی از معلمان در ایام بزرگداشت مقام معلم، برگزاری پیاده‌روی خانوادگی برای فرهنگیان، برگزاری مراسم متمرکز استانی مقام معلم روز سیزدهم اردیبهشت‌ماه در سالن همایش‌های استانداری با حضور مسئولان استانی و کشوری و صدور تقدیرنامه برای تمامی همکاران فرهنگی استان با امضای مدیرکل آموزش‌وپرورش استان، ازجمله مراسم‌ها و برنامه‌های آموزش‌وپرورش استان در هفته گرامیداشت مقام معلم خواهد بود.

شیدایی با اشاره به اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) باید تکریم معلم و حرفه‌ تعلیم در جامعه‌ ما همگانی بشود و همه به معلم بودن افتخار کنند، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌ صورت‌گرفته، امید می‌رود برنامه‌های هفته معلم امسال باشکوه برگزار شود.

وی ادامه داد: شعار هفته معلم امسال با عنوان «همه ما مدیون توییم» تعیین شده که طبق این شعار باید زحمات و فداکاری‌های فرهنگیان را بیش‌ازپیش قدر دانست و به جامعه معرفی کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان اظهار کرد: معلمان مسئولیت خطیر و سنگین انسان‌سازی را برعهده دارند و دانش‌آموزان به‌مثابه امانت در نزد آنان هستند.

استان همدان 340 هزار دانش‌آموز و 22 هزار معلم و کادر آموزشی دارد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 82016