شناسه خبر:82255
1403/2/18 16:24:19

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی با اشاره به عزم جزم این استان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت که برای تحقق اولویت‌های این برنامه 191 میلیارد ریال به دستگاه‌های متولی اعتبار تخصیص داده شده است.

محمدامین باقری روز سه شنبه در جلسه شورای اجتماعی و کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده ساوه اظهار کرد: جایگاه و اهمیتی که امروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه ما دارد به حدی بوده که رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر به صورت ویژه به مساله ورود کرده اند و دائما در حال پیگیری مساله است.

وی اضافه کرد: در این راستا برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از بروز آنها 191 میلیارد ریال تخصیص یافته که دستگاه‌های اجرایی متولی با این میزان اعتبار 106 برنامه را به مرحله اجرا در می‌آورند.

باقری با بیان اینکه آموزش و پرورش با 25 مورد، استانداری با 16 مورد و بهزیستی با 12 مورد بیشترین تعداد برنامه‌ها را در دستور کار قرار دارند افزود: این برنامه‌ها در 9 محور از جمله آسیب‌های حاشینه نشینی، افزایش سرمایه‌های اجتماعی، طلاق، رصد مطالعات اجتماعی و اعتیاد برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: اهدا جایزه سال فرهنگی و اجتماعی امام خمینی (ره)، اهدای جایزه سال قرآنی کربلایی کاظم ساروقی به عنوان 2 رویداد ملی ویژه استان مرکزی و 12 جشنواره طلایه‌داران شکوه اسلامی و 12 جشنواره هفته فرهنگی شهرستان‌ها نیز از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.

شاخص‌های تاثیر گذار در کاهش آسیب‌های اجتماعی ساوه در کمترین سطح است

معاون استاندار و فرماندار ساوه ویژه ساوه هم در این جلسه گفت: ساوه به عنوان شهرستان دوم با جمعیت قابل توجهی که در خود جای داده دچار توسعه نامتوازن بوده به طوریکه صنعت و جمعیت آن به شدت در حال رشد است اما به فراخور آن دیگر شاخص‌ها رشدی ندارد.

مهدی الیاسی یادآور شد: توسعه نامتوازن باعث شده که شاخص‌هایی که در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله سرانه ورزشی، آموزشی، فرهنگی، درمانی، فضای سبز و حتی فضای مسکونی مورد نیاز جامعه در پایین ترین حد خود قرار بگیرد که این مساله باعث سختی کار دستگاه‌های اجرایی شده است.

وی افزود: از طرفی قدرت و توان دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی با توجه به جمعیت شهر ساوه رشد پیدا نکرده که این مساله باعث شده دستگاه‌های که دولتی برنامه‌ها را در برابر آسیب‌های اجتماعی راهبری می‌کنند از عده و توان کافی برخوردار نباشند.

فرماندار ویژه ساوه اظهار کرد: لازم است نیروها با فکر تحول خواهانه به میدان بیایند و در کنار دستگاه‌های اجرایی بالا دست شهرستان از لحاظ لجستیکی ادارات را تقویت تقویت کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ساوه یک نقش لجستیکی در کشور به لحاظ اقتصادی و صنعتی ایفا می‌کند یادآور شد: ساوه به واسطه صنعتی بودن اکنون با کمبود نیروی کار مواجه است و به دلیل همین مساله نرخ بیکاری برخی از استان‌های همجوار را کاهش می‌دهد.

شناسه خبر 82255