شناسه خبر:48081
1400/8/17 10:30:52
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان:

نیاز محیط‌زیست و منابع طبیعی به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: محیط‌زیست و منابع طبیعی نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بیشتری است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، ظاهر پورمجاهد در مراسم اختتامیه جشنواره مهربان با طبیعت در نگارخانه پارک پرواز اعتمادیه همدان گفت: توجه نکردن به محیط‌زیست و منابع طبیعی و توسعه پایدار، دلیل بروز تغییر اقلیم در کشور است؛ بازتاب فشار بیش از حد بر زمین و آب، باعث بروز مشکلاتی بوده که امروزه گریبان‌گیر کشور شده است.

پور مجاهد ادامه داد: پیام شعار جشنواره 20*20، مهربانی با طبیعت است و نگاه مدیران استان همراهی با محیط‌زیست و توسعه پایدار است تا ضمن هم‌افزایی بتوانیم با حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی در مسیر اشتغال، تولید و سرمایه‌گذاری گام برداریم.

وی از هم‌افزایی صورت گرفته در این جشنواره قدردانی کرد و گفت: هرجا که هم‌افزایی باشد، انرژی‌ها مضاعف شده و اتفاق‌های خوبی رقم می‌خورد.

این مقام مسئول تأکید کرد: در حوزه محیط‌زیست و منابع طبیعی، نیاز به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بیشتری داریم و به‌خاطر منابع محدودی که در اختیار است، باید در حفظ این منابع برای نسل‌های آینده کوشا باشیم؛ بنابراین برگزاری رویدادهای محیط‌زیستی ازجمله جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها می‌تواند گام‌های مؤثری در مسیر توسعه، پیشرفت، سرمایه‌گذاری، حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور و استان باشد.

وی از رسانه‌ها خواست بیش از گذشته به مقوله محیط‌زیست و منابع طبیعی توجه داشته و با کارشناسان در این زمینه گفت‌وگو کنند تا با استفاده از نظرات و تجربیات نخبگان و کارشناسان، بتوانیم در مسیر توسعه پایدار استان گام بردایم.

در پایان این مراسم از سمیه بهرامی، آرزو کرمی و شهرزاد بیاتی به‌عنوان برگزیدگان این جشنواره بدون رتبه‌بندی تجلیل شد و آزاده مرادی، مهدی پرستارشهری و احمد میرزایی‌خرم نیز به‌عنوان داوران جشنواره مورد قدردانی قرار گرفتند.

همچنین مسعود توتونچیان، مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر نیز با اهدای تندیس پازن طلایی و لوح سپاس، برای حمایت از رویدادهای هنری و محیط‌زیستی و توجه به مسئولیت اجتماعی شرکت‌های صنعتی، مورد تجلیل برگزارکنندگان قرار گرفت.

گفتنی است، این جشنواره توسط حفاظت محیط‌زیست استان و با مشارکت شرکت صنایع غذایی سحر، مدیریت شهری همدان، هنرمندان، سازمان مردم‌نهاد بنیاد مهر پایدار، رسانه‌های ایسنا، همدان‌پیام و همدان‌نامه برگزار شد.

شناسه خبر 48081