شناسه خبر:49397
1400/9/16 09:56:37

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت که 200 برنامه و فعالیت متنوع فرهنگی در قالب شعار «من می‌توانم» هم‌زمان با هفته جهانی معلولان در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان برگزار می‌شود.

«بهناز ضرابی‌زاده» روز دوشنبه اظهار کرد: این برنامه‌ها با هدف ایجاد زمینه‌های تعامل بچه‌ها با همسالان دارای نیازهای ویژه با حس برابری و همدلی و نیز معرفی کانون و خدمات مراکز فراگیر آن برگزار می‌شود.

وی از اجرای ویژه‌برنامه‌های پیک شادی، نمایش عروسکی، قصه‌گویی، شعرخوانی و مسابقه با حضور دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سالن سینمای کانون همدان خبر داد و افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی، ادبی و هنری در مدارس استثنایی سراسر استان همدان با حضور مربیان فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های شاخص اجرایی مراکز کانون در این هفته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: اجرای برنامه فرهنگی و شاد «ما می‌توانیم» در مرکز فرهنگی‌ هنری کانون «لالجین» شهر جهانی سفال از دیگر فعالیت‌های بزرگداشت هفته معلولان در استان همدان است.

ضرابی‌زاده برپایی مسابقات پُرهیجان، قصه‌گویی، تماشای انیمیشن «بارون میاد جر جر» و اهدای کتاب و هدایای فرهنگی به کودکان را از دیگر برنامه‌های متنوع اجراشده در لالجین برشمرد.

وی تصریح کرد: همچنین برنامه‌ «دوستان توانای من» با حضور 45 نفر از اعضای کودک و نوجوان و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در کانون شهر ازندریان برگزار شد.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، اجرای ویژه‌برنامه شاد «قهرمانان سرزمینم» در همدان، دعوت از معلولان موفق و قدردانی از آن‌ها، همکاری با مؤسسات خیریه، قصه‌گویی، سفالگری و شعرخوانی متناسب با توانایی‌های کودکان در مراکز کانون از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این هفته در استان است.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان دارای دو کتابخانه ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه (اختلال بینایی، شنوایی و دارای معلولیت جسمی و حرکتی) است.

ضرابی‌زاده گفت: این مراکز فراگیر مجهز به دستگاه به‌دید، دستگاه سروش و 410 جلد کتاب بریل، 85 کتاب صوتی و 90 جلد مجله رشد روشن برای کودکان و نوجوانان با نیاز ویژه در بینایی هستند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با 30 کتابخانه ثابت، 10 کتابخانه سیار، سه کتابخانه پستی و 43 مرکز فرهنگی هنری دارای بیش از 14 هزار عضو فعال است.

شناسه خبر 49397