شناسه خبر:50123
1400/10/2 08:23:23

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی از صدور 500 مجوز موافقت زیست‌محیطی در 9 ماهه سال جاری برای واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی خبر داد.

سیدمهدی مصطفوی با بیان اینکه تمامی واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی ملزم به رعایت ضوابط زیست‌محیطی هستند، اظهار کرد: از ابتدای سال 1400 تاکنون تعداد 278 مورد مجوز استقرار، 100 مجوز توسعه و 122 مورد مجوز بهره‌برداری برای واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی در استان صادر و با تعداد 72 مورد مخالفت شده است.

وی گفت: در سال جاری تعداد چهار کارگروه کمیسیون ماده 11 قانون هوای پاک در استان تشکیل شده که جمعاً تعداد 65 پرونده مطرح و با 40 مورد موافقت شده است.

مصطفوی با اشاره به اهمیت سلامت عمومی جامعه و کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی، افزود: سطح آلایندگی واحدهای صنعتی فعال در استان به‌صورت مستمر توسط کارشناسان محیط‌زیست پایش و با هرگونه تخلف زیست‌محیطی براساس قانون با جدیت برخورد می‌شود.

سرپرست حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: سلامت محیط‌زیست می‌تواند از طریق توسعه برنامه‌ریزی‌شده و پایدار تضمین شود، اما به شرط اینکه همه در این امر سهیم باشند، زیرا حفظ محیط‌زیست یک اصل عمومی و همگانی است و ره‌آورد آن سلامت انسان‌ها، حفظ منابع طبیعی ازجمله آب، خاک، هوا و احقاق حقوق آیندگان و حفظ تنوع زیستی است.

شناسه خبر 50123