شناسه خبر:51259
1400/10/28 09:52:27

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان شرط اول برای ساخت آینده کشور را ارتقای منزلت فرهنگیان دانست و گفت: تحقق این مهم در کنار مسائل فرهنگی نیازمند توجه در حوزه مالی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز دوشنبه در دیدار با سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان همدان با تأکید بر اینکه اعتقاد ما این است که معلم ازلحاظ منزلت اجتماعی باید دارای بالاترین سطح در جامعه باشد، افزود: حفظ شأن معلمان، آماده کردن زیرساخت‌ها و ابزار لازم در حوزه تعلیم و تربیت و تلاش و عزم همگانی برای حمایت مادی و معنوی از آموزش‌وپرورش، امری ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت در آموزش‌وپرورش دارای پیچیدگی‌های خاص خود است، اظهار کرد: برخی از مشکلات ازجمله مطالبات فرهنگیان، کمبود معلم در کلاس و کمبودهایی در عرصه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مدارس وجود دارد که برطرف کردن آن‌ها نیازمند کار جهادی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان با بیان اینکه در مدیریت آموزش‌وپرورش باید برنامه‌محور عمل کرد، گفت: همان‌طور که استفاده از جوانان در لایه‌های میانی مدیریت جزء سیاست‌های دولت است، مسئولان استانی نیز باید از جوانان مؤمن و انقلابی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه دوره مسئولیت فرصت مغتنمی برای خدمت به مردم است، خاطرنشان کرد: از دیگر مشکلاتی که در عرصه آموزش‌وپرورش و البته به‌ندرت وجود دارد، بحث بی‌اهمیتی نسبت به مسائل دینی، قرآن و نماز دانش‌آموزان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه چارچوب کلی گزارشات از متدین بودن جامعه فرهنگی حکایت دارد، افزود: گاهی از موارد در لایه‌های زیرین، بی‌اهمیتی به مسائل دینی وجود دارد که همین تعداد اندک نیز می‌تواند آسیب‌زا باشد و باید مراقب بود.

شناسه خبر 51259