شناسه خبر:68848
1402/2/19 10:03:54

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان از تجهیز هفت نقطه شبکه برق شهرستان رزن به کلید کنترل از راه دور(RTU) خبر داد.

علی سهرابی‌بیدار دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه در جلسه بررسی مشکلات برق شهرستان رزن اظهار کرد: تجهیز شبکه برق به RTU به‌منظور قطع و وصل خطوط برق، بدون نیاز به حضور گروه اتفاقات و فوریت‌های برق در محل بوده و این امر سبب کاهش مدت‌زمان خاموشی‌های بی‌برنامه در مواقع بروز نقص در شبکه می‌شود که درنتیجه افزایش رضایت‌مندی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه مقاوم‌سازی شبکه برق از اولویت‌های امسال شرکت برق استان همدان خواهد بود، افزود: در سال گذشته بیش از 500 پایه برای مقاوم‌سازی شبکه‌های برق معیوب سطح استان مورد استفاده قرار گرفته که از این‌ تعداد حدود 30 پایه به شبکه برق شهرستان رزن اختصاص داشته است.
سهرابی‌بیدار با اشاره به اینکه توزیع برق مطمئن و پایدار برای مشترکان از اهداف و اولویت‌های شرکت برق به‌شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: چهار محور اساسی برای شرکت برق استان جهت داشتن توزیع برق پایدار تعریف کرده‌ایم که تمرکز بر هوشمندسازی، افزایش قابلیت اطمینان برق، بهره‌وری و مشتری‌مداری و ارتباط دوسویه و مستمر با مشترکان این چهار محور تعریف‌شده برای شرکت توزیع برق استان است.
وی بستر اصلی مشتری‌مداری و ارتباط دوسویه و مستمر با مشترکان برق را نرم‌افزار برق من و سامانه 121 دانست و خاطرنشان کرد: مشکلات برق بخش سردرود و نیز رزن را با اقداماتی در شبکه مرتفع خواهیم کردیم.
فرماندار شهرستان رزن هم با اشاره به مشکل برق و قطعی مکرر آن در شهرستان به‌ویژه بخش سردرود، اظهار کرد: درحال حاضر در رابطه با خدمات‌دهی برق به ساخت‌وسازهای انجام‌شده سال 81 در خارج از محدوده برخی از روستاهای شهرستان رزن دارای مشکلاتی هستیم که نیاز است این مهم مرتفع شود.
علی‌اصغر غفاری‌آثار در این رابطه تصریح کرد: در سال 81 زلزله‌ای در شهرستان رزن اتفاق افتاد که موجب شد پس از زلزله در 55 روستای این شهرستان 250 واحد مسکونی غیر مجاز در خارج از محدوده روستاها ساخته شود.
وی با بیان اینکه واحدهای مسکونی مذکور به‌علت داخل محدوده نبودن روستا در بسیاری از موارد در بحث خدمات‌رسانی دارای مشکلات بودند، افزود: با پیگیری لازم پس از چندین‌سال سرانجام در دولت سیزدهم ظرف مدت 6 ماه موفق شدیم مشکل این واحدها را از طریق الحاق موضعی با کمک دستگاه‌های حقوقی، قضائی، شورای تأمین و با استقرار کمیته فنی استانداری در فرمانداری مرتفع کرده و این ساخت‌وسازهای خارج از محدوده مربوط به سال 81 را به محدوده روستاها الحاق کنیم.
فرماندار رزن با اشاره به اینکه تنها در شهرستان رزن برای نخستین‌بار چنین اتفاقی افتاده و از طریق الحاق موضعی منازل مسکونی خارج از محدوده روستا به محدوده روستا الحاق شده‌اند، ادامه داد: این فرآیند که بنیاد مسکن بتواند جانمایی لازم را انجام دهد و کل روستاها را در طرح آورد و این خانه‌ها روی طرح‌های روستاها بنشینند، زمان‌بر خواهد بود.
غفاری‌آثار گفت: برای تسریع در حل مشکل برق واحدهای مذکور درحال حاضر پیگیر هستیم که در این رابطه بنیاد مسکن نامه لازم را مبنی بر اینکه واحدهای مسکونی مذکور دیگر مشکل الحاق ندارند و مشکل آن‌ها مرتفع شده را به آن‌ها ارائه می‌دهد.
جابه‌جایی و حل‌وفصل تیرهای برق در مسیر پروژه کریدور شمالی استان، تعیین تکلیف جابه‌جایی تیرهای برق در مسیر بلوار خلیج فارس شهر رزن، تعیین تکلیف جابه‌جایی تیرهای برق محدوده روستا از محل اعتبارات در اختیار شرکت برق استان که در بودجه 1402 تأمین اعتبار شده، تقویت برق روستاهایی که در جهت اشتغال و توسعه کارگاه‌های روستایی خود گام برداشته‌اند، حل‌وفصل انشعاب به الحاق موضعی در داخل روستاها، برق‌رسانی به مزار شهدا، تخصیص کابل خودنگهدار به مقدار قابل توجه، ایجاد شبکه جدید برای گلخانه‌های درحال تأسیس، ایجاد شبکه جدید برای واحدهای صنعتی سیمان اکباتان و فولاد رزن و اجرای شبکه برای اقدام ملی مسکن در روستای خمایگان، ازجمله درخواست‌های فرماندار رزن از مدیر شرکت توزیع نیروی برق استان برای حل‌وفصل مشکلات برق این شهرستان بود.

شناسه خبر 68848