شناسه خبر:86834
1403/7/7 18:30:00

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه حضور 16 بانوی آتش‌نشان برگ زرینی بود که در تاریخ این سازمان ثبت شد، گفت: به دستور شهردار تهران گروه بعدی آتش‌نشانان خانم به‌زودی جذب می‌شوند.


قدرت‌الله محمدی در مراسم بزرگداشت 100 سالگی آتش‌نشانی که روز 6 مهرماه 1403 با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و علیرضا زاکانی شهردار تهران برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای سازمان آتش‌نشانی، خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز سازمان آتش‌نشانی با 138 ایستگاه و پنج هزار نیروی آتش‌نشانی خدمت‌رسانی می‌کنند. خانواده آتش‌نشانی بیش از یک‌هزار شهید را تقدیم کشور کرده است که همگی در راه خدمت و نجات مردم سرزمین جان خود را فدا کردند؛ همچنین حضور 16 بانوی آتش‌نشان، برگ زرینی بود که در تاریخ این سازمان ثبت شد.
محمدی افزود: به دستور شهردار تهران گروه بعدی آتش‌نشانان خانم به‌زودی جذب می‌شوند. خرسندیم که چهار میلیارد بودجه برای خرید تجهیزات تخصیص داده شده است؛ سال‌های زیادی بود که مهم‌ترین دغدغه آتش‌نشانان یعنی تأمین مسکن روی زمین مانده بود، اما با پیگیری‌های شهردار تهران 24 ماه آینده مسکن‌سازی به ثمر خواهد نشست.
وی با بیان اینکه حضور آتشانان در مناطقی که به کمک نیاز داشتند مانند سیل گلستان و خوزستان، زلزه کرمانشاه، سقوط بالگرد ریاست جمهوری و اتفاق ناگوار در گرمسار، بخشی از خدماتی بود که آتش‌نشانان ارائه می‌دهند، اذعان کرد: هر آنچه از مأموریت‌ها که از سوی آتش‌نشانان انجام شده، همگی وظایف بی‌چشمداشت آن‌ها بوده، اما برخی انتظارات مورد درخواست جامعه آتش‌نشانی است.
این مقام مسئول بیان کرد: انتظار می‌رود لایحه سختی کار آتش‌نشانان به وزارت کشور ابلاغ شود. نظر به اینکه بخش زیادی از تجهیزات سازمان آتش‌نشانی وارداتی است، انتظار داریم وضع قانون معافیت گمرکی در دستور مجلس شورای اسلامی قرار گیرد. اختصاص درآمدهای شرکت‌های بیمه‌ای به سازمان آتش‌نشانی کشور که موجب برطرف شدن مشکلات سازمان آتش‌نشانی در شهرهای دورتر خواهد شد، از انتظارات جامعه آتش‌نشانی است.
به گفته وی تاکنون بیش از 100 آتش‌نشان در حوادث محتلف کشور مصدوم شده‌اند، اما همچنان مشمول خدمات ایثارگری نشدند و تحقق این خواسته، انتظار آتش‌نشانان است.

شناسه خبر 86834