شناسه خبر:73141
1402/6/9 08:21:42
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان همدان عنوان کرد:

مشارکت همدان در سه پروژه عمرانی در کشور عراق

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان همدان گفت: استان همدان در سه پروژه عمرانی در کشور عراق ورود پیدا کرده است.

محمدعلی بادامی شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری ستاد اربعین حسینی اظهار کرد: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان همدان در سه مسئولیت ویژه فعال بوده که یکی از آن‌ها جمع‌آوری نذورات و مشارکت‌های مردمی در توسعه حرم‌های مطهر در کشور عراق است که معمولاً همه‌ساله براساس یک ابلاغیه از ستاد مرکزی برای هر استانی اعتباراتی تعیین می‌شود و این ستادها در توسعه حرم‌ها ورود پیدا می‌کنند.

وی افزود: استان همدان در سه پروژه عمرانی در کشور عراق ورود پیدا کرده؛ پروژه صحن بزرگ فاطمه‌الزهرا (س) در نجف که تقریباً کار به اتمام رسیده و استان هم به جهت اعزام نیروی انسانی افتخاری و هم مالی (10 میلیارد تومان پول نقد و طلاجات) از ابتدای پروژه تاکنون مشارکت داشته است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان همدان با اشاره به اینکه پروژه‌ دیگر در کربلا تحت عنوان «طرح معراج» ترفیع گنبد امام حسین (ع) است، گفت: برای این طرح استان همدان شهر سردار همدانی و کرمان شهر سردار سلیمانی بیشترین خشت طلا را تحویل داده‌اند و به تعداد دو هزار و 750 خشت طلا (هر خشت به ارزش سه میلیون و 200 هزار تومان) کمک کرده‌اند.

بادامی خاطرنشان کرد: در باب‌الرأس تل زینبیه خیمه‌گاه 164 هزار متر مربع در چهار طبقه داریم که حدود چهار سال است این پروژه آغاز شده و استان همدان توانسته براساس هر متر مربع بین چهار تا پنج میلیون تومان سند توسط خیرین خریداری کند؛ بنابراین همدان در این پروژه از جهت تأمین منابع نقدی و غیر نقدی ورود کرده است.

وی با بیان اینکه استان همدان به اعتاب مقدسه تا به امروز 24 کیلو طلا هدیه کرده است، بیان کرد: از این نظر همدان در کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده است که بیشترین طلا برای گنبد امام حسین (ع) بوده؛ این هدایا از طرف خانواده‌های شهدا، بانوان و خیران در قالب انگشتر، النگو، گردنبند، شمش طلا و سکه است.

وی خاطرنشان کرد: کلیه مواکب این ستاد وظیفه دارند در مواقع بحران به‌عنوان یک موکب مردمی و فعال در منطقه حضور داشته باشند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان همدان عنوان کرد: همچنین همه موکب‌ها زیرساخت‌های لازم خود را همچون خیمه، یخچال، نانوایی، پتو و امکانات آشپزخانه تهیه کرده‌اند؛ بنابراین روزانه 20 هزار نفر پذیرایی می‌شوند که هشت هزار خانم را شامل می‌شود. قرار است چند موکب 48 ساعت بعد از اربعین حسینی نیز فعالیت داشته باشند تا خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی انجام شود.

شناسه خبر 73141