شناسه خبر:74586
1402/7/22 08:27:20

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: در 6 ماه نخست سال جاری نزدیک به 10 میلیارد تومان صنایع دستی در ایلام به فروش رفته است.

فرزاد شریفی صبح پنجشنبه گفت: در نیمه نخست سال جاری محصولات مختلفی از صنایع دستی شامل چرم، حصیربافی، گلیم نقش برجسته به کشور عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

وی افزود: این محصولات علاوه بر مرز بین‌المللی مهران از طریق بستر فضای مجازی توسط خود صنعتگران مستقیم به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام ادامه داد: میزان فروش صنایع دستی استان در 6 ماه نخست سال جاری نزدیک به 10 میلیارد تومان بوده است.

شریفی خاطرنشان کرد: از این میزان، فروش نمایشگاه صنایع دستی روستایی یک میلیارد و 100 میلیون تومان، اربعین پنج میلیارد و 132 میلیون و نوروز هم سه میلیارد تومان بوده است.

وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای حمایت از صنعتگران برنامه‌های مختلفی از جمله شرکت در نمایشگاه‌های مختلف ملی و استانی، اعطای تسهیلات از محل تبصره 18 مشاغل خانگی، آموزش رایگان و معرفی محصولات از طریق فضای مجازی و صدا و سیما را انجام داده است.

استان ایلام دارای 420 کیلومتر مرز مشترک با عراق است و هم‌اکنون مرز مهران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های صادراتی کشور محسوب می‌شود، باید از این ظرفیت برای فروش محصولات صنایع دستی در استان استفاده کرد.

شناسه خبر 74586