شناسه خبر:83889
1403/3/31 17:24:45

فرماندار شهرستان کبودراهنگ گفت: 140 شعبه گرفتن رأی برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان پیش‌بینی شده است.

مسلم غلامی روز پنجشنبه اظهار کرد: 86 شعبه گرفتن رأی در بخش مرکزی، 28 شعبه در بخش شیرین‌سو و 26 شعبه در بخش گل‌تپه مستقر می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس دستورالعمل ابلاغی جلسه معتمدین تشکیل شد و از بین 30 نفر معتمد دعوت‌شده هشت نفر به‌عنوان هیئت اجرایی معتمدین انتخاب شدند، گفت: هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری شهرستان از معتمدین مردم و امانت‌داران آرای مردم در انتخابات پیش‌ رو هستند.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ یادآور شد: درمجموع این شهرستان سه هزار و 100 نفر شامل عوامل ستادی و اجرایی فرایند اجرا، نظارت و تأمین امنیت انتخابات را برعهده خواهند داشت.

غلامی افزود: به‌دلیل محدودیت زمان، در این دوره از انتخابات فرایند انتخابات به‌صورت دستی انجام می‌شود و برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه 12 کمیته برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان فعالیت می‌کنند که از آن جمله می‌توان به ستاد امنیت انتخابات، کمیته آموزش، پشتیبانی، مشارکت مردمی و اطلاع‌رسانی اشاره کرد.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ افزود: مقدمات و شرایط لازم برای برگزاری انتخابات سالم و امن در این شهرستان فراهم شده و آموزش عوامل اجرایی و کاربران انتخابات ریاست جمهوری، نمایندگان فرماندار و اعضای شعب نیز در دستور کار است.

غلامی با بیان اینکه تلاش همگانی برای جلب مشارکت حداکثری مردم در رویداد روز هشتم تیرماه از مهم‌ترین اهداف عوامل اجرایی انتخابات است، اذعان کرد: هماهنگی مطلوبی بین حوزه‌های امنیتی، پشتیبانی، فناوری، اجرا و نظارت وجود دارد و امیدواریم این شهرستان مانند ادوار انتخابات گذشته در روز سرنوشت‌ساز انتخابات ریاست جمهوری نیز بدرخشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی، بر ضرورت حفظ سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت در انتخابات تأکید کرد و گفت: برای ادامه این مسیر نورانی در حوزه انتخابات که همانا مراجعه به رأی مردم است، بی‌طرفی برگزارکنندگان انتخابات اهمیت زیادی دارد.

شهرستان کبودراهنگ با 140 هزار نفر جمعیت، سه بخش، سه شهرستان و 127 روستا، 19 درصد مساحت استان همدان را تشکیل داده است.

در پی شهادت آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، براساس اصل صدوسی‌ویکم قانون اساسی و مواد 38 و 39 قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آن‌ها، ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری کار خود را آغاز کرده است.

انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیرماه سال‌ جاری برگزار می‌شود.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 83889