شناسه خبر:1170
1397/7/16 12:23:52

نیروگاه حرارتی شهید مفتح همدان با تولید سه میلیون و 522 هزار و 794 مگاوات ساعت انرژی الکتریکی در 6 ماهه نخست سال 97 نقش مؤثری در تأمین بخشی از برق موردنیاز شبکه سراسری کشور و پایداری این شبکه داشته‌است.

به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح، گفت: این نیروگاه با تولید سه میلیون و 522 هزار و 794 مگاوات ساعت انرژی الکتریکی در 6 ماهه نخست سال 97 نقش مؤثری در تأمین بخشی از برق موردنیاز شبکه سراسری کشور و پایداری این شبکه داشته‌است

امیر نریمانی با اشاره به اینکه صنعت برق در تابستان امسال یکی از سخت‌ترین سال‌های خود را به دلیل افزایش دما، عدم بارندگی و کاهش تولید نیروگاه‌های برق‌آبی پشت سر گذاشت، تصریح کرد: در این میان وظیفه تأمین برق موردنیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی بیش از گذشته موردتوجه قرار گرفت.

وی ضمن تقدیر از همت و تلاش کارکنان نیروگاه در بهره‌برداری از واحدهای نیروگاه، اظهار کرد: نیروگاه شهید مفتح با تکیه بر توانمندی نیروی انسانی خود در ساعات اوج مصرف تابستان امسال یعنی از خرداد تا شهریورماه سال جاری موفق به ثبت رکورد تولید دو میلیون و 684 هزار و 541 مگاوات ساعت با ضریب بار 90 درصد شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح خاطرنشان کرد: از مجموع تولید برق این نیروگاه در ساعات اوج مصرف تابستان، رکورد بی‌سابقه تولید 725 هزار و 267 مگاوات ساعت در تیرماه با ضریب بالای 97 درصد به ثبت رسید.

نریمانی با بیان اینکه این میزان تولید در حالی است که طی سال‌های گذشته به دلیل کمبود آب تا 30 درصد ظرفیت کاهش یافته بود، اضافه کرد: خوشبختانه با بهره‌برداری از پروژه‌های انتقال پساب شهر همدان به نیروگاه، برج خشک واحد یک در سال 94 و همچنین انجام تعمیرات پیشگیرانه و زحمات کارکنان سخت‌کوش، اکنون به پایداری بسیار بالایی در تولید و کاهش قابل‌توجه ضریب خروج اضطراری دست یافته‌ایم.

لازم به ‌ذکر است؛ نیروگاه حرارتی شهید مفتح با چهار واحد 250 مگاواتی درمجموع به ظرفیت یک هزار مگاوات ساعت یکی از نیروگاه‌های حرارتی کشور است که نقش بسزایی در پایداری شبکه برق کشور دارد.

شناسه خبر 1170