شناسه خبر:12223
1398/7/2 10:42:36

سپهرغرب، گروه ایران و جهان: وزیر کشور گفت: 12 هزار اتوبوس و کامیون و همچنین وسایل نقلیه دیگری برای جابجایی زائران اربعین در داخل کشور پیش‌بینی شده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در دوازدهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین که در وزارت کشور برگزار شد، اظهارکرد: امروز جلسه اصلی ستاد اربعین برگزار شده و تمامی دستگاه‌ها عملکرد خود را ارائه داده‌اند و براساس همین آمار، باید بگویم 14 کمیته در ستاد اربعین حسینی نقش‌آفرین هستند.

وی افزود: با توجه به بازگشایی مرز خسروی و حذف روادید پیش‌بینی می‌شود امسال برای حضور در راهپیمایی اربعین بیش از 3 میلیون زائر داشته باشیم.

رحمانی فضلی یادآور شد: بیشترین تعداد زائر که از سوی ایران برای شرکت در مراسم اربعین رفته بودند، مربوط به سال 96 با دو میلیون و 500 هزار نفر بوده است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: براساس اعلام دستگاه‌های مرتبط در این جلسه آمادگی تهیه و توزیع 164 میلیون وعده غذایی و برپایی 2600 موکب را داریم که این راه هم یادآوری کنم در سال گذشته 64 میلیون وعده غذایی و 2080 موکب برپا شده است و همانطور که می‌بینید خدمات برای این مراسم به مدت 5 روز افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: زمان خدمات‌دهی را افزایش دادیم و بازه زمانی بیشتری را به زائرانی که قصد شرکت در این مراسم دارند، ارائه می‌دهیم. بحث حمل و نقل یکی از اولویت‌های ما بوده و مشکلی در تأمین و تردد وسایل نقلیه مثل قطار، هواپیما و غیره نداریم و با 12 هزار اتوبوس و کامیون آماده‌تر از سال گذشته هستیم.

رحمانی فضلی با اشاره به خدمات در حوزه امنیت گفت: منظور از خدمات در حوزه امنیت هم در داخل عراق و هم در داخل ایران است. در این راستا تمامی تدابیر لازم را اندیشیده‌ایم و به استانداران مرزی گفته‌ایم با استانداران عراق دیدار داشته باشند و تصمیمات لازم در حوزه تأمین امنیت زائران را بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: درموضوع اربعین، محور اصلی مردم هستند. هر کمکی که دولت بخواهد در این مراسم انجام دهد مربوط به مباحث عمومی و زیرساختی است.

وزیر کشور یادآور شد: سه میلیون نفر را ظرف 20 روز از اقصا نقاط جابجا کردن و به بیرون از کشور بردن، کار سختی است که هماهنگی‌های لازم بین تمامی دستگاه‌ها را طلب می‌کند.

شناسه خبر 12223