شناسه خبر:12441
1398/7/8 09:24:03

سپهرغرب، گروه خبر: معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش کردستان گفت: امسال طرح آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت‌ها و اختلالات ژنتیک در مدارس دوره دوم متوسطه نواحی یک و دو سنندج و منطقه کلاترزان به‌صورت پایلوت اجرا می‌شود.

افشین خوشگوار پیش از ظهر روز گذشته در نشست کمیته استانی طرح آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت‌ها ضمن ابراز رضایتمندی از عملکرد بهزیستی استان، همکاری این دستگاه با آموزش‌وپرورش را معنوی و ارزشمند خواند و اظهار کرد: فرآیندهای مشترک آموزش‌وپرورش و بهزیستی استان با کمترین مشکلات کاری و طی تعامل حسنه انجام می‌شود.

وی خواستار حفظ شأن و جایگاه فرهنگیان در برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی و توجیهی این طرح شد و گفت: به‌کارگیری مدرسان مجرب و آشنا با مفاهیم روز طرح مذکور، می‌تواند ضامن موفقیت‌آمیزی این برنامه باشد.

این مقام مسئول همچنین خواستار برگزاری طرح آگاه‌سازی اختلالات ژنتیک در کل استان شده و از بهزیستی خواست که درصورت فراهم کردن زیرساخت، نسبت به اجرای طرح در کل استان اقدام کنند.

در پایان معاون پیشگیری و امور توسعه بهزیستی، رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌ کل آموزش‌وپرورش، نمایندگان مدیریت آموزش‌وپرورش‌های نواحی یک و دو و منطقه کلاترزان و کارشناسان ستادی بهزیستی و آموزش‌وپرورش به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

در این جلسه مقرر شد طرح مذکور با برنامه‌ریزی مناسب از ابتدای آبان‌ماه برگزار شده و قبل از شروع اسفندماه خاتمه یابد.

طرح آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت‌ها و اختلالات ژنتیک با هدف اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی دانش‌آموزان متوسطه دوم به‌صورت پایلوت در نواحی یک و دو سنندج و منطقه کلاترزان با همکاری آموزش‌وپرورش و بهزیستی براساس یک تفاهم‌نامه کشوری برگزار می‌شود.

گفتنی است، نشست کمیته استانی طرح آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت‌ها و اختلالات ژنتیک با هدف ایجاد هماهنگی و استفاده از ظرفیت ادارات کل آموزش‌وپرورش و بهزیستی، با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش، معاون پیشگیری بهزیستی و کارشناسان مربوطه در اتاق جلسات معاونت تربیت بدنی برگزار شد.

شناسه خبر 12441