شناسه خبر:13653
1398/8/17 14:25:41

امام جمعه همدان با بیان اینکه آن چه امروز نظام اسلامی را حفظ کرده، ولایت است بر حفظ وحدت و تقویت آن در هفته وحدت تأکید کرد.

آیت‌الله حبیب شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با بیان اینکه برای کاهش بزه، طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی و افزایش آسایش زندگی باید به سراغ قرآن بروید اظهار کرد: ما باید بپذیریم که در حق قرآن کریم اجحاف کردیم به طوری که دردهای جامعه را دیدیم ولی به سراغ درمانگر آن که قرآن است نرفتیم.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد نظم در جامعه باید به قرآن رجوع کرد افزود: قرآن کریم انسان را دستگیری و راهنمایی می‌کند و چون انسان نیازمند هدایت است باید به آن تمسک جست.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه هدایت گرفتن از قرآن توجه و چشم باز می‌خواهد تصریح کرد: انسانی که غفلت کند، نمی‌تواند راه را بیابد و مورد هدایت قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از شهادت امام حسن عسکری و آغاز امامت امام زمان(عج) غیبت صغری آغاز شد ادامه داد: امروز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام اسلامی را حفظ کرده، ولایت است.

شعبانی با بیان اینکه 69 سال غیبت صغری به طول انجامید خاطرنشان کرد: چهار نایب امام زمان(عج) در زمان غیبت صغری با مردم ارتباط برقرار می‌کردند و پس از آن غیبت کبری آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه در زمان غیبت کبری مسأله جانشینی امام زمان(عج) مطرح شد گفت: در زمان غیبت امام زمان(عج) می‌فرمایند که مردم برای یافتن جواب سوالات خود به راویان احادیث مراجعه کنند که این راویان در عصر امروز لی فقیه است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در زمان غیبت مدیریت جامعه بر عهده ولی فقیه است اظهار کرد: امام زمان فقهایی که تقوا دارند را به عنوان افرادی که مردم باید به آنان مراجعه کنند، معرفی کرده است.

وی با اشاره به اینکه آنچه جمهوری اسلامی را تا کنون نگاه داشته است، ولایت فقیه است افزود: اگر نظام و اسلامیت آن باقی مانده است به دلیل وجود مراجع و ولی فقیه است.

شعبانی با بیان اینکه در سال 88، ولی فقیه در مقابل فتنه‌گران ایستادگی و از رأی مردم محافظت کرد تصریح کرد: ولی فقیه جمهوریت نظام را محافظت می‌کند و امروز هم دیدیم وقتی افرادی خواستند دولت را به حاشیه ببرند، ولی فقیه در مقابل آنان ایستادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه بهار عربی در مصر و کشورهای اسلامی نتوانست دوام بیاورد ادامه داد: بنابراین باید متوجه حقیقت ولایت باشیم و به آن توجه کنیم.

امام جمعه همدان در ادامه با بیان اینکه برخی ادعا می‌کنند ایران در امور داخلی کشورهای عراق و لبنان دخالت می‌کند خاطرنشان کرد: تمام این موارد کذب است و جمهوری اسلامی به این موضوع معتقد است که مردم کشورهای عراق و لبنان باید خودشان امور خود را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه فضا در این کشورها به سمت تعادل پیش می‌رود گفت: افراد غرب‌زده و افرادی که آبشخور آنها بعضی از کشورهای منطقه است، امیدواریم که نتوانند تأثیر منفی از خود برجای بگذارند.

شعبانی در ادامه سخنانش با بیان اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان در حال برگزاری است اظهار کرد: این جشنواره می‌تواند برای گردشگری استان مفید به فایده باشد.

وی با اشاره به اینکه مسائل تربیتی نیز در تئاتر مورد توجه قرار گیرد افزود: در جریان برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باید به شئونات دینی توجه شود که خوشبختانه دست‌اندرکاران به این مسائل توجه دارند.

امام جمعه همدان به هفته وحدت نیز اشاره کرد و گفت: در هفته وحدت به حرکت در محور مشترکات را نیاز داریم و اگر برخی به مقدسات اهل تسنن توهین می‌کنند، این موضوع خلاف شرع است.

وی اظهار کرد: توهین به مقدسات دیگران، خلاف دستورات امام صادق(ع) است و نباید ایجاد اختلاف کرد.

شعبانی با بیان اینکه البته مناظره و مباحثه علمی ایرادی ندارد افزود: امام صادق(ع) شیعیان را دعوت می‌کند که به دیدار برادران سنی بروند، به مسجد آنها بروند و اگر بیمار شدند از آنها عیادت کنند که این موضوع اهمیت وحدت را نشان می‌دهد.

 


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 13653