شناسه خبر:15007
1398/9/23 09:52:01
مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان:

برخی در ارتباط با روحانیت نمک‌نشناسی می‌کنند

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان گفت: برخی نمک‌نشناسی می‌کنند و از یاد برده‌اند که روحانیت تا پای جان از انقلاب دفاع کرد.

آیت‌الله مصطفی موسوی‌اصفهانی روز گذشته در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره عالم ربانی آیت‌الله محمد محمدی در نهاوند افزود: حوزه‌های علمیه و روحانیت با ایجاد انقلاب نظام طاغوت را سرنگون و زمینه پیاده شدن احکام الهی را فراهم ساختند.

وی افزود: نظام اسلامی ما دشمنان زیادی داشت اما این روحانیت بود که طی 40 سال مردم را به استقامت در مقابل دشمنان دعوت کرد و رهبری این نظام را بر عهده گرفت.

مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان با بیان اینکه علمای اسلام چراغ‌های هدایت بشریت‌اند افزود: اگر علما و استقامت آن‌ها در برابر دشمن نبود دین خدا به ما نمی‌رسید.

وی با بیان اینکه علما در زمان طاغوت حوزه‌های علمیه را نگاه داشتند و در زمان جمهوری اسلامی نیز 40 سال است که از آن صیانت می‌کنند گفت: در نظام گذشته حوزه‌های علمیه به شدت مورد تهاجم طاغوت قرار داشت که البته امروز نیز دشمنان در این مسیر حرکت می‌کنند.

آیت الله موسوی‌اصفهانی با دعوت از مدرسان و طلاب برای حفظ سنگر اسلام گفت: همان گونه که انبیاء با وجودی اینکه با مشکلات مواجه بودند و مورد تهمت قرار داشتند اما هرگز از رسالتشان عقب ننشستند ما هم باید از مشکلات و تهمت نهراسیم، اگر زخم زبان‌هایی وجود دارد ما نیز نباید از رسالتمان عقب‌نشینی کنیم.

وی با بیان اینکه چوب بی‌تدبیری برخی از مسئولان را ما باید تحمل کنیم افزود: اگر امروز در جامعه گرانی‌هایی وجود دارد که ناشی از بی‌تدبیری برخی مسئولان است آن را به ما نسبت می‌دهند و این تهمت را به ما می‌زنند اما ما مفتخر به ادامه راه انبیا هستیم و هیچ هراسی به دل نداشته و عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان گفت: برخی نمک‌نشناسی می‌کنند و از یاد برده‌اند که روحانیت تا پای جان از انقلاب دفاع کرد.

وی با تاکید بر اینکه علما و روحانیت مانع از بروز افکار انحرافی به نسل جوان شده‌اند اضافه کرد: این علما بودند که نگذاشتند افکار تکفیری بر افکار جوانان ما تسلط پیدا کند.

موسوی اصفهانی بهترین خیرات در شرایط کنونی را تأمین منابع پایدار برای ادامه فعالیت حوزه‌های علمیه عنوان کرد و گفت: حوزه‌های علمیه باید مستقل و خودکفا باشند و چشمشان به بودجه دولت نباشد تا بتوانند از دولت در رابطه با مسائل مختلف توضیح بخواهند.

وی با اشاره به مجاهدت‌های عالم ربانی حضرت آیت‌الله محمدی رئیس فقید حوزه علمیه نهاوند گفت: امروز در نهاوند مفتخریم که در جلسه بزرگداشت عالم بزرگواری شرکت کنیم که نزدیک به یک قرن از عمر خود را وقف دین خدا و تربیت سربازان امام زمان(عج) کرد و در این راه فرزند خود را نیز تقدیم اسلام کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان گفت: با توجه به خدمات و مجاهدت‌های این عالم ربانی در نهاوند انتظار می‌رفت که به مناسبت درگذشت ایشان در این شهرستان عزای عمومی اعلام شود.

وی در پایان گفت: همه ما باید نگهدار اسلام باشیم و فدای آن شویم تا اسلام بماند و ما همانند سیدالشهدا برویم.

حضرت آیت‌الله محمد محمدی (مالک کاویانی) از علمای ربانی شهرستان نهاوند بود که بیش از 80 سال از عمر بابرکت خود را صرف آموختن و تدریس دروس حوزوی در قم کرد، او نزدیک به 40 سال مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) نهاوند بود و طلاب زیادی را تربیت کرد.

این عالم ربانی از شاگردان آیات عظام بروجردی، گلپایگانی و مرعشی نجفی در حوزه علمیه قم بود.‌‌

شناسه خبر 15007