شناسه خبر:15992
1398/10/15 09:36:22

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح زراعت چوب در سطح 300 هکتار از زمین‌های کشاورزی استان خبر داد و گفت: امسال 540 هزار اصله نهال صنوبر برای اجرای این طرح تولید شده و اسفندماه کاشته می‌شوند.

عبدالعلی جلیلیان روز گذشته با بیان اینکه سال گذشته هم طرح زراعت چوب در سطح 50 هکتار از اراضی استان کرمانشاه اجرایی شد، افزود: اکنون در استان درمجموع دو هزار و 400 هکتار صنوبرکاری داریم.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه درخصوص دلیل انتخاب صنوبر برای اجرای طرح زراعت چوب گفت: این گونه بومی کشور بوده و رشد سریع و ارزش اقتصادی بالایی دارد و به‌دلیل در دسترس بودن گونه‌های اصلاح‌شده آن، گزینه خوبی برای زراعت چوب در مناطق سردسیری کشور به‌شمار می‌رود.

جلیلیان با اشاره به اینکه زراعت چوب یکی از طرح‌های درحال اجرا در کشور است، بیان کرد: این طرح با هدف جلوگیری از قطع درختان و به‌منظور تهیه چوب مورد نیاز صنایع کاغذ و چوب از 10 سال گذشته در کشور اجرایی شده که البته برای مدتی اجرای آن متوقف شد.

وی افزود: این طرح طی دو سال اخیر در پی اجرای طرح تنفس جنگل‌های شمال کشور دوباره در برنامه جدی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور قرار گرفته است.

یک میلیون و 717 هزار هکتار از مساحت استان دو میلیون نفری کرمانشاه، منابع طبیعی است که 527 هزار هکتار آن را جنگل و یک میلیون و 190 هزار هکتار دیگر یعنی حدود 1.5 درصد از وسعت منابع طبیعی کشور را مراتع تشکیل می‌دهند.

استان کرمانشاه با 24 هزار کیلومتر مساحت در غرب کشور واقع شده و به‌دلیل میزبانی از رشته‌کوه‌های زاگرس، مملو از جنگل‌های بلوط است.

استان کرمانشاه دو هزار و 595 روستا دارد که اکنون یک‌هزار و 308 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.

شناسه خبر 15992