شناسه خبر:16038
1398/10/16 09:43:20
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان خطاب به فرمانداران مطرح کرد:

پویش اکرام و ایتام محسنین را تا عید در اولویت کاری خود قرار دهید

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: پویش اکرام و ایتام محسنین با هدف سرپرستی 30 هزار حامی جدید برای یتیمان کار بسیار بزرگی است و فرمانداران موظفند این طرح را تا عید در اولویت کاری خود قرار دهند.

روز گذشته جلسه مشترک فرمانداران، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و کمیته امداد امام خمینی با موضوع پویش اکرام و ایتام محسنین در سالن جلسات اردوگاه فجر همدان برگزار شد.

 

   ادامه راه حاج قاسم فراهم کردن بستر برای مستضعفین است تا وارثان زمین شوند

مصطفی آزادبخت با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: همه ملت ایران، جهان اسلام و جبهه مقاومت عزادار سردار شهیدی هستیم که نماد مقاومت و ایثار در برابر اشرار بود، سابقه جنایات بی شمار آمریکا نیز بر کسی پوشیده نیست و همه ما منتقم خون این شهید عزیز هستیم.

وی با تاکید بر اینکه وارثان سردار سلیمانی رسالت سنگینی بر عهده دارند، تصریح کرد: محوریت این رسالت نظام جمهوری اسلامی است و حاج قاسم سلیمانی عزیز با اخلاص و مجاهدت خود راه را هموار کرد، دشمن نیز بیکار ننشسته و به دنبال این است که مردم را ناامید کند، وظیفه ما نقطه مقابل دشمن و امید دادن به مردم در نظام اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اظهار کرد: همه ما به عنوان مدیران نظام جمهوری اسلامی موظفیم با عمل به تکالیف خود راه حاج قاسم را ادامه داده و بستری را فراهم کنیم که مستضعفین به معنای واقعی کلمه وارثان زمین شوند.

آزاد بخت با اشاره به نقش ارزشمند کمیته امداد امام خمینی در انجام تکالیف خود، ابراز کرد: پویش اکرام و ایتام محسنین با هدف سرپرستی 30 هزار حامی جدید برای یتیمان کار بسیار بزرگی است و فرمانداران موظفند این طرح را تا عید در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه افراد تاثیرگذار دستگاه‌ها در این پویش سهیم بوده و در این جلسه حضور دارند، اذعان کرد: از شما می‌خواهم دستورالعمل این پویش را مطالعه کرده، نسبت به آن اشراف داشته باشید و برای این کار وقت بگذارید چراکه نتیجه مثبت و قابل توجه این طرح و سرکشی از هزار خانواده تا عید نوروز برای ما مهم و در اولویت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان در پایان سخنان خود با تقدیر از تلاش‌های صدا و سیما به دلیل توجه به ترویج مسائل دینی و نکات تربیتی، یادآوری کرد: عمر مسئولیتی ما بسیار کوتاه است، خوشا به حال کسانی که کاری کنند که ماندگار شوند.

     تشکیل ستادهای شهرستانی پویش پویش اکرام ایتام و محسنین

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان با تشریح فرآیند اجرای پویش اکرام ایتام و محسنین و لزوم توسعه فضای خدمت رسانی به مردم گفت: به دنبال این هستیم که با مشارکت دو دستگاه اولویت دار یعنی آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی در اجرای این پویش مشکلات معیشتی خانواده‌ها تا حدود زیادی حل شود.

پیمان ترکمانه با تاکید بر اینکه هدف این پویش سرپرستی 30 هزار حامی جدید برای یتیمان و محسنین است، تصریح کرد:‌ انتظار می‌رود فرمانداران محترم تلاش خود را برای تشکیل ستادهای شهرستانی به کار بندند و دو دستگاه آموززش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دبیر اجرایی این ستادها پویش اکرام ایتام و محسنین را پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: ما دو کار را در کمیته امداد به عنوان کار اداری انجام نمی‌دهیم بلکه جهادی و دلی است یکی کار یتیمان و دیگری محسنین (دارای سرپرست ناتوان)، امید که در این مسسیر ثابت قدم بوده و بتوانیم گام‌های بلندی برداریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان با اشاره به ساخت یک تیزر سه دقیقه ای با موضوع پویش اکرام ایتام و محسنین خواست این تیزر در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شده و از این طریق به معرفی پپویش و جلب همکاری مردمی پرداخته شود.

     کار را مردمی کنیم

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان نیز در ادامه عنوان کرد: تجربه نشان داده هر کاری که در نظام جمهوری اسلامی آغاز شده و دولتی محض بوده و مردم را از آن حذف کرده ایم، با شکست روبرو شده است، بنابراین باید این پویش را مردمی کرده و پیش برریم تا درْآن توفیق حاصل شود.

مهدی دهقان نیری افزود: پیشنهاد بنده این است بانکی برای ایتام و محسنین و تشکیل شده و به صورت قرض الحسنه اداره شود تا ماندگار شده و هر کس با مقدار سهمی که مد نظر دارد در این راستا گام بردارد. چراکه این کار سود شخصی نداشته و کمک رسانی‌ها را منسجم و مستمر خواهد کرد.

     آموزش و پرورش تمام قدر در حمایت از این پویش ایستاده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان هم با بیان اینکه آموزش و پرورش تمام قدر در حمایت از این پویش ایستاده است، گفت: تفاهم نامه سه جانبه ای میان استانداری، کمیته امداد امام خمینی و آموزش و پرورش شکل گرفته و ما همه تلاش خود را برای انجام هر چه بهتر این طرح به کار خواهیم بست.

محمد پورداود تاکید کرد: با توجه به وجود دو هزار و 558 مدرسه در استان و پای کار بودن آن‌ها می‌توان از طریق اعتماد سازی کاری کرد که استقبال شایسته ای از این طرح صورت پذیرد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از خدمات مدیران کل آموزشش و پرورش و صدا و سیمای مرکز همدان تقدیر به عمل آمده و از منشور اجرای پویش اکرام و ایتام محسنین توسط یکی از فرزندان شهدا رونمایی شد.

شناسه خبر 16038