شناسه خبر:16498
1398/10/28 09:57:34

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر ستاد اربعین بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا (عج) گفت: باید تلاش کنیم که نه‌تنها شیعیان، بلکه همه مسلمانان در این مراسم شرکت کنند.

علی جهانشاهی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش که در سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: برای رسیدن به قله‌های ظهور اربعین می‌بایست بدانیم که چه کارهایی باید انجام دهیم.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم که نه‌تنها شیعیان، بلکه همه مسلمانان در این مراسم شرکت کنند، افزود: مسئله امروز ما اعزام زائران اربعین است که باید به‌صورت کاروانی باشد، چراکه موجب نظم و ترتیب خاص در اعزام‌ها می‌شود.

جهانشاهی تأکید کرد: باید برای حضور قشر خاکستری جامعه در مراسم اربعین زمینه‌سازی کنیم.

دبیر ستاد اربعین بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا (عج) با بیان اینکه یکی از اهداف اربعین نزدیکی دو ملت ایران و عراق است که برپایی موکب‌های مشترک به این امر کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: موکب‌داران باید در خدمات‌رسانی اجتماعی در طول سال حضور داشته باشند و فقط به ایام اربعین مختص نشود.

در ادامه این مراسم، ساعدی نماینده موکب‌داران کردستان نیز گفت: برپایی موکب‌ها یک کار دلی و برای ابراز نوکری به اهل بیت است.

وی اذعان کرد: امسال چهار موکب استان کردستان در کشور عراق حاضر بودند، ضمن اینکه همه شهر‌های استان که در مسیر مسافران اربعین قرار داشتند، دارای موکب بودند.

شناسه خبر 16498