شناسه خبر:16540
1398/10/29 08:36:19

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان با بیان اینکه حمایت کارمندان همدانی از ایتام در راستای توجه به عدالت‌ورزی در جامعه است، گفت: مطابق این طرح باید تا پایان اسفندماه، 12 هزار نفر از ایتام و محرومان شهرستان همدان زیر پوشش 12 هزار نفر از کارمندان قرار گیرند.

حسن افشاری روز گذشته در جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر شهرستان همدان که به میزبانی فرمانداری همدان و با حضور مسؤولان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد، از حمایت 12 هزار کارمند همدانی از افراد محروم و ایتام موجود در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: حمایت کارمندان همدانی از ایتام در راستای توجه به عدالت‌ورزی در جامعه است؛ مطابق این طرح باید تا پایان اسفندماه، 12 هزار نفر از ایتام و محرومان شهرستان همدان زیر پوشش 12 هزار نفر از کارمندان قرار گیرند.

وی همچنین حضور پرتعداد مدیران در جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر را بیانگر بااهمیت بودن این موضوع دانست و تصریح کرد: امسال نخستن دهه فجر گام دوم انقلاب اسلامی را تجربه می‌کنیم، به همین دلیل از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

فرماندار همدان با تأکید بر لزوم مردمی بودن برنامه‌های دهه فجر، افزود: همه ما مسؤولان باید تسهیلگر حضور مردم در برنامه‌ها باشیم، همان‌گونه که در طول 40 سال گذشته مردمی بودن برنامه از نقاط برجسته برنامه‌های دهه فجر بوده‌است.

وی عنوان کرد: امیدآفرینی از دیگر نکات مهمی است که مسؤولان باید در برنامه‌های خود لحاظ کنند، چراکه دشمن تلاش بسیار گسترده‌ای را برای ایجاد یأس و ناامنی در جامعه آغازکرده، ‌بنابراین باید نقاط قوت نظام اسلامی و دستاوردهای انقلاب را برای مردم بازگو کنیم.

افشاری با بیان اینکه حتی سازمان ملل نیز با وجود سختگیری‌ها و شاخص‌های سختگیرانه خود اعلام کرده که جمهوری اسلامی ایران در شاخص‌های توسعه انسانی پیشرفت خوبی داشته و توانسته رتبه 65 جهان را به دست آورد، اذعان کرد: جمهوری اسلامی ایران در بخش شتاب علمی نیز توانسته رتبه نخست جهان را کسب کند.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه امپراطوری رسانه‌ای استکبار جهانی در تلاش است تا نگذارد پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران دیده شود به همین دلیل نیز بر بیان نقاط ضعف و مشکلات موجود در کشور متمرکز شده‌اند، خاطرنشان کرد: باید دستاوردهای نظام اسلامی برای مردم به‌ویژه نسل جوان و تفاوت‌های عمیق آن با دوران طاغوت بیان شود، چراکه برخی افراد و رسانه‌ها تلاش می‌کنند تصویری مثبت از دوران طاغوت به نسل جوان کشور ارائه دهند.

وی با تأکید بر اینکه سخنران‌های یوم‌الله 22 بهمن باید دستاوردهای نظام اسلامی را برای مردم تبیین کنند، ادامه داد: تا می‌توانیم باید برنامه‌ها را در قالب هنر ارائه دهیم چراکه این کار، ماندگاری اقدامات و برنامه‌ها را بیشتر می‌کند.

افشاری با بیان اینکه توجه به دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی از دیگر نکاتی است که باید در دهه فجر مورد توجه قرار گیرد، یادآوری کرد: ازجمله مؤلفه‌های قدرت یک کشور دست یافتن به فناوری و سطوح بالای علمی است، موضوع مهمی که مصداق آن را در حمله موشکی سپاه به پایگاه عین‌الاسد مشاهده کردیم.

فرماندار همدان اضافه کرد: باید توجه به معنویت و اخلاق، عدالت و مبارزه با فساد به‌عنوان یک خواسته عمومی در جامعه به‌ویژه در ایام‌الله دهه فجر ترویج داده شود، چراکه در کشور ما نباید اثری از بی‌عدالتی باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان نیز با تأکید بر اینکه با توجه به تقارن یوم‌الله دهه فجر امسال با انتخابات مجلس شورای اسلامی باید مراقب بود برنامه‌ها به نفع گروه، فرد و یا جناح خاصی مصادره نشود، گفت: ایام‌الله دهه فجر به تمامی اقشار جامعه تعلق دارد.

حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان با بیان اینکه شهر همدان به دلیل اینکه مرکز استان به‌شمار می‌آید از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: برنامه‌های دهه فجر در شهرستان و شهر همدان باید با دقت و حساسیت بیشتری اجرا شوند.

وی همچنین با قدردانی از سخنرانی رهبر معظم انقلاب، سخنان ایشان را بر هم زننده نقشه‌های شوم دشمنان دانست و ابراز کرد: ایشان سخنان بسیار ارزشمندی به‌ویژه درباره سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی داشتند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به مواضع انقلابی خانواده‌های شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، افزود: صبر و بصیرت این خانواده‌ها بسیار جای قدردانی دارد، آن‌هم در شرایطی که برخی افراد دست به آشوب و اغتشاش در کشور زده و حتی اقدام به پاره کردن عکس سردار سلیمانی کردند.

حجت‌الاسلام فاضلیان با بیان اینکه برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر باید به‌صورت مردمی برگزار شود، تأکید کرد: دشمنی دشمنان از همان ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی وجود داشته‌است، بنابراین باید استوارتر از همیشه برنامه‌ها را برگزار کنیم.

شناسه خبر 16540