شناسه خبر:17768
1398/12/5 09:32:26

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان گفت: 200 سفیر سلامت در مدارس با نیازهای ویژه کردستان به ترویج سلامت فردی و اجتماعی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کمک می‌کنند.

خلیل رنجبر با تأکید بر اهمیت انتخاب سفیران سلامت در مدارس، اظهار کرد: یکی از وظایف آموزش‌وپرورش فرهنگ‌سازی، انتقال آموزه‌های بهداشتی و مراقبت از سلامت گروه‌های مختلف دانش‌آموزی است.

وی گفت: سفیران سلامت در دوره ابتدایی، متوسطه پیش‌حرفه‌ای دوره اول و حرفه‌ای دوره دوم با هدف آگاه‌سازی، توانمندسازی شناخت عوامل تأثیرگذار بر سلامت فردی و اجتماعی، تصمیم‌گیری صحیح در انتخاب رفتارهای بهداشتی و رعایت شیوه زندگی سالم در مدارس با نیازهای ویژه حضور دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سفیران سلامت آموزش‌های لازم را در سطوح خودمراقبتی فردی و خانوادگی فرا گرفته و به سایر همسالان آموزش می‌دهند، اعلام کرد: اشاعه تندرستی، نشاط و پویایی با فرهنگ‌سازی و آموزش‌های مناسب برای تقویت بنیان‌های سلامت از دیگر فعالیت‌های مراقبین سلامت است‌.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان تصریح کرد: سبک زندگی سالم، تغذیه صحیح و اصولی، سلامت فردی، سلامت زیست‌محیطی، اصول ایمنی، پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر و مشارکت در تیم‌های امدادونجات از اقدامات مهمی است که توسط این دانش‌آموزان در مدارس آموزش و انتقال داده می‌شود.

رنجبر عنوان کرد: سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش، سندی است که چارچوب تعلیم و تربیت را تدوین کرده و جامعه سالم را رقم می‌زند.

وی اعلام کرد: برنامه‌های متعددی مانند جشنواره غذای سالم، فلورایدتراپی، برنامه‌ها و جشنواره‌های مناسبتی چون روز جهانی غذا، روز جهانی دیابت، پویش ملی مبارزه با سرطان، هفته سلامت، هفته محیط‌زیست و هفته منابع طبیعی به‌عنوان دیگر برنامه‌های سفیران سلامت در مدارس استثنایی استان درحال اجراست.

شناسه خبر 17768