شناسه خبر:17951
1398/12/10 08:26:48

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست شرکت بازرگانی دولتی ایران نمایندگی همدان از توزیع 500 تن شکر در بازار همدان خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 10 هزار تن شکر نیز آماده توزیع است و روغن نیز به‌زودی وارد می‌شود.

مسعود بکایی با بیان اینکه شرکت غله برای تأمین بخشی از اقلام مورد نیاز کالاهای اساسی اقدام به ذخیره‌سازی کالا به‌خصوص شکر و برنج و توزیع آن در بازار می‌کند، اظهار کرد: خوشبختانه در زمینه تأمین گندم و آرد مشکلی نیست و در سایر اقلام نیز اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ذخایر مناسبی از شکر برای توزیع در بازار وجود دارد و مشکلی در این زمینه نداریم، افزود: 500 تن شکر در حال توزیع است که با حواله‌های مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت برای فروش در بازار در اختیار بنگاه‌های عمده‌فروشی، شرکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار می‌‌گیرد.

سرپرست شرکت بازرگانی دولتی ایران نمایندگی همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 10 هزار تن شکر آماده توزیع است، خاطرنشان کرد: این کالا آماده توزیع در کارخانه‌های مصرف شکر نظیر کارخانه کیک و کلوچه و مربا، بسته‌بندی‌های شکر، قنادی‌ها و دیگر بخش‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه آماده توزیع شکر در تمام مراکز صنفی و صنعتی دارای مصرف به اندازه کافی هستیم و سهمیه لازم در نظر گرفته شده‌است، ادامه داد: در حال حاضر شکر سفید به قیمت چهار هزار و 50 تومان تحویل درب انبار داده می‌شود که باید به قیمت چهار هزار و 700 تومان تحویل مصرف‌کننده شود.

بکایی با بیان اینکه در حال حاضر محدودیتی نسبت به توزیع برنج نداریم و بیش از پنج هزار تن در انبارها وجود دارد، ابراز کرد: این محصول نیز مانند شکر از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت به عمده‌فروشان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تحویل داده می‌شود که به قیمت 6 هزار و 300 تومان است.

وی با اشاره به اینکه قیمت مصرف‌کننده برنج‌های هندی دانه بلند 6 هزار و 800 تومان است، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در خصوص ذخیره‌سازی و توزیع برنج وجود ندارد.

سرپرست شرکت بازرگانی دولتی ایران نمایندگی همدان گفت: از طریق فروشگاه‌های بهاره زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت، شکر و برنج تحویل غرفه‌داران شده که به مردم عرضه کنند و درنتیجه هر چقدر بازار کشش داشته و تقاضا باشد، قابل توزیع است.

بکایی اظهار کرد:‌ سهمیه‌بندی روغن نباتی نیز انجام‌شده و به‌زودی توزیع می‌شود تا بتوانیم به نوعی مانع افزایش قیمت یا احتکار این محصول باشیم.

شناسه خبر 17951