شناسه خبر:1840
1397/8/4 21:23:36
تأکید رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان

تقویت سامانه 137 شهرداری همدان برای ارتقای مردم‌سالاری

سپهرغرب، گروه شهر: رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان گفت: تقویت سامانه 137 شهرداری، ارتقای مشارکت مردمی و مردم‌سالاری در شهر را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، سید مسعود عسگریان در بازدید کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورا از سامانه 137 شهرداری همدان به‌منظور اطلاع از برنامه‌ها و فعالیت‌های این سامانه، با اشاره به‌ضرورت توجه به این سامانه اطلاع‌رسانی در شهرداری، بیان کرد: این سامانه به‌عنوان یکی از ارکان اصلی خدمات‌دهی سطح شهر در ارتقای اعتماد عمومی، همدلی و مشارکت شهروندان در مدیریت شهری بسیار مهم و حیاتی است.

وی با بیان اینکه این خدمات‌دهی از طریق سیستمی برای پیگیری و رفع معضلات صورت می‌گیرد، اظهار کرد: اکثر شکایات شهروندان در حوزه فنی- عمرانی است و تاکنون در سه بخش خدمات‌دهی، آن‌هم حدود 40 درصد توانسته‌ پاسخگوی شهروندان باشد.

به گفته عسگریان، عملکرد مرکز 137 شهرداری همدان قابل‌قبول است؛ اما باید با پیگیری‌های لازم محدودیت‌های موجود رفع شود تا سطح رضایتمندی شهروندان افزایش یابد.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان تأکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های این کمیسیون شورا، هر هفته به‌منظور ارزیابی از تمامی واحدها و سازمان‌های شهرداری همدان، بازدید خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه با بیان اینکه سامانه 137 شهرداری همدان در راستای مشارکت مردمی و ایجاد رضایتمندی شهروندان فعالیت دارد، تصریح کرد: نباید ارتباط خود را با مردم کند کرد و از طرفی این مرکز نیز باید تقویت شود.

رضوان سلماسی اظهار کرد: یکی از موارد مهمی که عملکرد ضعیف یا قوی مدیران و کارشناسان شهرداری را مشخص می‌کند، مرکز 137 است.

وی ادامه داد: بازخورد عملکرد مناسب کارشناسان و مدیران شهرداری نیز به‌منظور تشویق آن‌ها و ایجاد انگیزه برای سایر نیروها نباید نادیده گرفته شود.

مریم روانبخش، رئیس کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات مردمی شورای شهر همدان نیز با تأکید بر اینکه موازی‌کاری در برخی از امور شهرداری باید مشخص شوند، اذعان کرد: گزارش‌های ماهیانه سامانه 137 شهرداری همدان باید به این کمیسیون ارائه شود تا شورای شهر نیز با بررسی‌های موجود، یاری‌رسان مجموعه شهرداری باشد.

در ادامه رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز گفت: فعالیت‌های این مرکز در همه حوزه‌ها رشد خوبی داشته‎است؛ اما باید روند فعالیت‌ها و پیگیری را بهبود دهند تا همه شهروندان را در مسیر امور شهری درگیر کنیم.

حسین قراباغی پاسخگویی مناسب به شهروندان را لازمه رشد مجموعه سامانه 137 شهرداری برشمرد و تصریح کرد: این مرکز باید نقطه عطف ارزیابی عملکرد مدیران باشد.

وی با اشاره به پیگیری فراخوان ایده برتر شهری در کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا، اظهار کرد: انتظار می‌رود سامانه 137 شهرداری همدان نیز به‌منظور مشارکت هر چه بیشتر شهروندان در حوزه مدیریت شهری، اطلاع‌رسانی کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: در گذشته تنها فعالیت مرکز 137 شهرداری در قالب تماس‌های تلفنی تعریف شده‎بود که در حال حاضر به‌صورت سیستمی به جد پیگیر مشکلات شهروندان هستند.

علی فتحی عنوان کرد: در مقوله خدمات شهری مشکلات جزئی وجود دارد که مهم‌ترین آن معضل باکس زباله است که باید شستشوی آن‌ها به روز باشد.

وی با توجه به اینکه رویداد «همدان 2018» را پیش رو داریم، ابراز کرد: موضوع رنگ‌آمیزی سیلندرها، باکس‌ها و خط‌کشی‌ها و همچنین تعویض تمام تجهیزات فرسوده در سطح شهر صورت گیرد تا شاهد چهره نازیبایی از شهر نباشیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان افزود: مدیریت شهری باید تهیه المان‌های جدید و مناسب و رفع نواقص نورپردازی در شهر را در نظر گیرد.

فتحی با تأکید بر اینکه باید در راستای مشارکت شهروندان در مدیریت شهری تلاش کنیم، اذعان کرد: مدیریت شهری باید در موضوع درآمدهای کوششی ورود جدی داشته باشد.

مدیر سامانه 137 شهرداری همدان نیز در پایان با بیان اینکه پنجمین شهر کلان‌شهر در کشور هستیم که این مرکز را راه‌اندازی کرده، عنوان کرد: این مرکز مجهز به فیبر نوری و سیستم‌های مطلوبی است.

محمد گلشن افزود: بیش از یک هزار و 100 نوع خدمت قابل‌ارائه به شهروندان در قالب 604 نفر از مدیران و کارشناسان شهرداری همدان در قالب این سامانه تعریف‌شده که پاسخگوی مطالبات شهروندان است.

وی با بیان اینکه به‌صورت روزانه 300 تا 400 مورد تماس با سامانه 137 شهرداری دریافت می‌کنم، تصریح کرد: پیشنهادشده تا واحد ثبت شکایات به بخش خصوصی واگذار شود.

گلشن با بیان اینکه معتمدان محلات به‌عنوان همیار سامانه 137 معرفی می‌شوند، خاطرنشان: تمامی درهای ورودی شهرداری همدان به مرکز سامانه 137 ختم می‌شود که مباحث و مشکلات شهروندان پیگیری خواهد شد.

مدیر سامانه 137 شهرداری همدان از ایجاد رضایتمندی 62 درصد شهروندان از طریق این سامانه خبر داد و گفت: 34 درصد مشکلات مردم در حوزه مدیریت شهری در بخش فنی- عمرانی است.

شناسه خبر 1840