شناسه خبر:19815
1399/1/29 14:13:59

سپهرغرب، گروه ایران و جهان: کمبود تجهیزات پزشکی و کادر درمانی در بیمارستان‌های آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا، جمعی از مسلمانان این کشور را به فکر کمک‌رسانی به آن‌ها انداخت.

مسلمانان در سراسر آمریکا، بعد از هرچه بیشتر شدن وخامت اوضاع شیوع ویروس «کووید19» در این کشور و ناتوانی دولت فدرال ایالات متحده در رفع مشکلات مردم، دست به کار شده و برای کادر درمانی این کشور ماسک و لباس‌های محافظتی تهیه می‌کنند.

به نوشته وبگاه «میدل‌ایست آی»، نمونه‌ای از این کمک‌ها، اقدام اخیر مؤسسه «مرکز اسلامی سینسیناتی بزرگ» در پاسخ به درخواست یک متخصص زنان‌ و زایمان در شهر سینسیناتی واقع در ایالت اوهایو برای ساخت ماسک بهداشتی است.

دکتر «مرام خباز» مدیر خدمات مرکز اسلامی سینسیناتی از چند روز پیش تیمی از داوطلبان را تشکیل داده تا از داخل منازل خود برای کادر درمانی این شهر ماسک بدوزند. آن‌ها همچنین شبکه پخش مخصوص به خود را ایجاد کرده‌اند تا بدون خطر افزایش شیوع بیشتر کرونا، ماسک‌ها را به بیمارستان‌های محلی برسانند.

بر این اساس، مسلمانان این شهر تا کنون حداقل 1000 عدد ماسک را در مراکز درمانی توزیع کرده‌اند.

خباز، که خود نیز یک پزشک فوق تخصص بیماری‌های سالمندان است، به میدل‌ایست‌آی گفت: «ما به کمک بسیار زیادی نیاز داریم، تعداد زیادی داوطلب تا کار دوخت‌ودوز [ماسک] را انجام دهند. تا بتوانیم به تمام دوستان و همسایگان خود کمک‌رسانی کنیم».

به نوشته این پایگاه خبری، مسلمانان آمریکایی علاوه بر ساخت ماسک، پوشش‌هایی (کاور) را نیز برای ماسک‌های بهداشتی تولید کرده‌اند که می‌تواند طول عمر ماسک‌هایی که توسط کادر درمانی استفاده شده را افزایش دهد.

دکتر «ژانت آلتینو» مدیر روابط عمومی مؤسسه غیرانتفاعی درمانی «ترای‌هِلث» در شهر سینسیناتی می‌گوید: «این نوع حمایت از طرف جامعه [مسلمان شهر] برای اعضای تیم ما در این بحران کرونا، موهبت است. ما قدردان تمام این هدایا هستیم و از همه شرکت‌کنندگان در این امر تشکر می‌کنیم».

ایالت‌های مختلف آمریکا برای هفته‌هاست که از کمبود تجهیزات پزشکی و محافظتی از جمله ماسک و لباس‌های ایزوله گلایه می‌کنند اما دولت این کشور به ریاست «دونالد ترامپ» به کادر درمانی توصیه کرده ماسک‌های مصرف‌شده را شسته و ضد عفونی کرده و دوباره استفاده کنند.

شناسه خبر 19815