شناسه خبر:20354
1399/2/7 21:01:56

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان همدان گفت: جشنواره کتاب‌خوانی رضوی به تعمیق اندیشه و بینش انسان و توحید از منظر امام رضا (ع) کمک شایانی می‌کند.

حسین افشاری روز گذشته اظهار کرد: برای یک زندگی توأم با رستگاری و سعادت با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان هم قرار داریم، تعمیق اندیشه دینی و تقویت باورهای درست کتاب، دارای ارزش بالایی است.

وی افزود: جشنواره کتاب‌خوانی رضوی به تعمیق اندیشه، بینش انسان و توحید از منظر امام رضا (ع) کمک شایانی می‌کند و برای انسان به‌منظور آشنایی با نگرش این امام به توحید، بسیار سودمند و ارزشمند است.

فرماندار همدان با بیان اینکه مطالب امام رضا (ع) درباره توحید بسیار غنی است، ادامه داد: در ماه مبارک رمضان که فراغت‌ها بیشتر است و بیماری کرونا هم موجب شده مردم بیشتر در خانه بمانند، فرصت بسیار خوبی است که از کتاب و کتاب‌خوانی برای بالا بردن بینش توحیدی از منظر امام رضا (ع) بهره ببریم.

وی با بیان اینکه اگر انسان از کتاب و کتاب‌خوانی فاصله بگیرد از عالم معنا دور می‌شود، تأکید کرد: اگر بخواهیم از زندگی طبیعی خارج شویم و به زندگی انسانی برسیم و یا از زندگی حیوانی فاصله گرفته و به زندگی ملکوتی وارد شویم، یکی از مهم‌ترین حلقه‌های اتصال ما، کتاب و کتاب‌خوانی است.

افشاری گفت: در ماه مبارک رمضان این امکان وجود دارد که ما با به‌کارگیری تعالیم عملیاتی دینی، تلطیف دینی داشته باشیم و با کتاب‌خوانی، تلطیف ذهنی و معقولات را گسترش دهیم.

وی ترکیب بین عقل و تزکیه نفس را عامل تربیت انسان دانست و از بستری که در فضای مجازی برای شرکت در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی فراهم شده به‌عنوان ابتکاری شایسته یاد کرد.

فرماندار همدان گفت: این جشنواره فرصت خوبی است که در بین گروه‌های مختلف سنی کتاب‌خوانی را با به‌کارگیری ابزارهای الکترونیکی گسترش دهیم، در این میان ایجاد رقابت و درنظر گرفتن جوایز می‌تواند باعث تسریع امر مذکور شود.

وی با بیان اینکه مسابقات الکترونیکی در بازه‌های زمانی مختلف جهت ترغیب جوان و نوجوان برای مطالعه بی‌تأثیر نیستند، خاطرنشان کرد: در شرایطی که فرصت ما برای برنامه‌های حضوری کم است و فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی نیز برای حفظ سلامت مردم رعایت می‌شود، بهترین راهکار تقویت بستر کتاب‌خوانی در فضای الکترونیکی و رایانه‌ای بوده که نهاد کتابخانه‌های عمومی تجربیات بسیار خوبی در این زمینه داشته است.

 

شناسه خبر 20354