شناسه خبر:22412
1399/3/9 23:17:04

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه گفت: به‌منظور تسریع در به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌های اقتصادی استان، پیوست فرهنگی و اجتماعی برای آن‌ها تهیه می‌شود.

هوشنگ بازوند روز پنجشنبه گذشته اظهار کرد: در برخی از موارد می‌بینیم که پروژه‌های اقتصادی کرمانشاه با موانعی روبه‌رو و متوقف می‌شوند. ازاین‌رو برای تسریع در برداشتن این موانع، پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی پروژه‌ها تعریف می‌شود.

وی تصریح کرد: بی‌شک تعریف کردن پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی در کنار پروژه‌ها، سرعت اجرای آن‌ها را افزایش خواهد داد.

استاندار کرمانشاه به برنامه‌های اقتصادی دولت برای جهش تولید در استان اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به جهش تولید در کرمانشاه، به 20 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز داریم.

وی اعلام کرد: سه‌هزار و 200 میلیارد تومان از این سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن انجام خواهد شد که منجر به سامان‌دهی واحدهای مسکن مهر تکمیل نشده و اجرای طرح اقدام ملی مسکن می‌شود.

استاندار کرمانشاه طرح اقدام ملی مسکن را فرصت مناسبی برای اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی در کرمانشاه دانست و گفت: 260 شغل مرتبط با صنعت ساختمان به‌صورت مستقیم ایجاد می‌شود که این آمار در مشاغل غیرمستقیم‌ بسیار بیشتر است.

بازوند با بیان اینکه بخشی از سرمایه‌گذاری استان به‌منظور رسیدن به جهش تولید توسط دولت انجام می‌شود، عنوان کرد: امسال حدود هفت هزار میلیارد تومان، برای ایجاد پتروشیمی اسلام‌آبادغرب توسط وزارت نفت، سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکنون سه پتروشیمی بزرگ، با اشتغال‌زایی پنج‌هزار نفر در استان کرمانشاه، مشغول به فعالیت هستند، افزود: زمین مورد نظر برای احداث پتروشیمی چهارم تحویل داده شده است و به‌زودی روند ساخت آن آغاز خواهد شد.

استاندار کرمانشاه اعلام کرد: برای مابقی نیز سرمایه‌گذاری لازم تا سقف 20 هزار میلیارد تومان در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری تصمیم‌گیری شده است.

بازوند تأکید کرد: برای جهش تولید علاوه‌بر سرمایه‌گذاری به الزاماتی دیگر همچون، بهبود فضای کسب‌وکار، حذف کاغذبازی‌های اداری، تسهیل‌گری مدیران و حمایت از سرمایه‌گذاران نیاز است.

نرخ بیکاری این استان، با 2 میلیون نفر جمعیت در پایان سال گذشته، 15.7 درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است.

طبق «سند جامع اشتغال استان کرمانشاه» نرخ بیکاری این استان، در سال 98 باید سه درصد، در سال 99، 2 درصد و در سال 1400 یک درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد. کاهش سه‌درصدی نرخ بیکاری در سال 98 محقق شده است. اما اکنون باید منتظر ادامه این کاهش، در پایان امسال و سال آینده باشیم.

بنابر اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، جمعیت فعال استان 394 هزار نفر و آمار بیکاران آن 132 هزار نفر است. نیمی از افراد جویای کار استان‌ دانش‌آموخته دانشگاهی هستند.

اکنون هزار و 27 واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 38 هزار و 499 میلیارد ریال در استان، وجود دارد که 30 هزار و 284 نفر در آن‌ها مشغول به‌کار هستند.

شناسه خبر 22412