شناسه خبر:22582
1399/3/12 09:29:35
مدیر داخلی رستوران نعل‌اشکنه همدان مطرح کرد؛

استقبال مشتریان از رستوران‌های اجراکننده پروتکل‌های بهداشتی

مدیر داخلی رستوران نعل‌اشکنه همدان گفت: درصورتی‌ که رستوران‌ها پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی را به‌صورت کامل اجرا کنند، مطمئناً با استقبال مشتریان مواجه خواهند شد.

یکی از مشاغلی که با شیوع کرونا جزء تعطیلی ناشی از این موضوع در نخستین موارد شدند، رستوران‌ها بودند که به‌دلیل تأمین مواد غذایی و استفاده شهروندان از آن‌ها، با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شدند و این تصمیم تا چندی پیش نیز اجرا می‌شد؛ البته این مورد جزء مشاغل آسیب‌پذیر از شیوع ویروس کرونا قرار گرفت و انتظار بر حمایت از آن‌ها بوده و هست که گویا تاکنون حمایتی در این خصوص صورت نگرفته است.

یکی از شروط بازگشایی رستوران‌ها رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سوی رستوران‌داران بوده که در این میان تعدادی از رستوران‌ها با رعایت کامل نکات بهداشتی حتی فراتر از موارد عنوان‌شده، اقدام به بازگشایی و فعالیت مجدد کرده و تعدادی نیز کج‌دار و مریز پروتکل‌ها را اجرایی می‌کنند.

رستوران نعل‌اشکنه همدان یکی از رستوران‌هایی است که با اجرای مواردی فراتر از پروتکل‌های بهداشتی اقدام به بازگشایی و فعالیت کرده و با توجه به این مهم، شاهد استقبال مشتریان و رونق کار خود بوده که به‌منظور آگاهی از اقدامات انجام‌شده با مدیر داخلی این رستوران گفت‌و‌گو کردیم.

هادی باب‌الحوائجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما ضمن اشاره به بازگشایی رستوران‌ها به دنبال تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار کرد: این اقدام با ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی، تأکید بر رعایت آن‌ها و اندیشیدن تمهیدات لازم در این راستا توسط رستوران‌داران انجام شد.

وی به تمهیدات اندیشیده‌شده در رستوران تحت مدیریت خود در مقابله با شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: تهیه و نصب دستگاه استرلیزاسیون (تونل ضد عفونی) در محل درب ورودی رستوران ازجمله اقدامات انجام‌شده در این راستا بوده است.

مدیر داخلی رستوران نعل‌اشکنه همدان بیان کرد: تهیه و استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده سطوح با دستگاه‌های محلول‌پاش دستی برای ضد عفونی کردن کل محیط رستوران در این خصوص مد نظر قرار گرفت.

وی به الزام استفاده از دستکش و ماسک توسط کادر و کارکنان رستوران اشاره کرد و افزود: استفاده از ساق دست نیز برای کلیه کارکنان هنگام حضور در رستوران الزامی است.

باب‌الحوائجی با بیان اینکه دستگاه تب‌سنج نیز تهیه شده است، تصریح کرد: از طرف مرکز بهداشت یک نیرو برای تب‌سنجی در رستوران حضور دارد و تمام کارکنان هرروز پس از تب‌سنجی شروع به فعالیت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سه روز مانده به عید سعید فطر در رستوران تکمیل شد، ادامه داد: موارد عنوان‌شده در پروتکل ابلاغی قبل از بازگشایی تهیه و فعالیت آغاز شد.

مدیر داخلی رستوران نعل‌اشکنه همدان خاطرنشان کرد: البته تهیه و استفاده از دستگاه استرلیزاسیون توسط رستوران‌ها اجباری نیست، اما به‌منظور تأمین امنیت خاطر مشتریان رستوران این دستگاه را تهیه و نصب کرده است.

وی با اشاره به استفاده از دستگاه ضد عفونی سطوح، یادآور شد: میزها پس از استفاده هر مشتری ضد عفونی می‌شوند تا مشتریان بعدی با اطمینان خاطر در رستوران حضور یابند.

باب‌الحوائجی با تأکید بر اینکه رعایت پروتکل‌ها و تمام اقدامات انجام‌شده به‌منظور جلوگیری از شیوع کرونا برای تأمین سلامت مشتریان است، اظهار کرد: وقتی مشتری اقدامات انجام‌شده را مشاهده می‌کند، منجر به جلب اعتماد وی می‌شود.

وی با بیان اینکه آشپزخانه این رستوران قابل مشاهده برای کل مشتریان است، گفت: هریک از مشتریان در هر زمان که بخواهند، می‌توانند از آشپزخانه رستوران بازدید کنند.

مدیر داخلی رستوران نعل‌اشکنه همدان بیان کرد: حتی ظروف نیز به‌صورت جداگانه هنگام ارائه غذا به مشتری ضد عفونی می‌شوند و تمام این موارد برای تأمین سلامت و امنیت خاطر مشتری است.

وی با بیان اینکه از 15 اسفندماه و قبل از اعلام تعطیلی رستوران‌ها به‌دلیل شیوع کرونا رستوران را تعطیل کردیم، افزود: از 25 اسفندماه تعطیلی رستوران‌ها اجباری شد که ما قبل از این تاریخ اقدام به تعطیلی کرده بودیم.

باب‌الحوائجی با تأکید بر اینکه طی تعطیلات کرونایی رستوران‌داران نیز همچون سایر مشاغل متضرر شدند، تصریح کرد: با توجه به اینکه صنف ما نیز جزء مشاغل آسیب‌پذیر ناشی از کرونا بود، حمایتی از رستوران‌داران نشده است.

وی با بیان اینکه با وجود کمبود اقلام بهداشتی مورد نیاز و افزایش قیمت‌ها در این خصوص برای تأمین امنیت خاطر خود، کارکنان و مشتریان اقدام به تأمین این اقلام می‌کنیم، ادامه داد: این موارد را درنظر داریم تا با خیالی آسوده و وجدانی راحت فعالیت کنیم.

 

مدیر داخلی رستوران نعل‌اشکنه همدان با بیان اینکه به‌دلیل رعایت کامل پروتکل‌ها در رستوران خوشبختانه شاهد استقبال مشتریان از بازگشایی مجدد هستیم، خاطرنشان کرد: شاید ابتدای بازگشایی برخی از مشتریان کمی ترس از تهیه و استفاده از غذاهای رستوران داشتند که با توجه به مشاهده وضعیت و رعایت نکات بهداشتی، با اطمینان خاطر حتی اقدام به حضور با خانواده در رستوران کردند.

وی با بیان اینکه هزینه‌کرد برای رعایت پروتکل‌ها خوشبختانه با استقبال مشتریان مثمر ثمر بوده است، یادآور شد: درصورتی‌ که رستوران‌ها پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی را به‌صورت کامل اجرا کنند، مطمئناً با استقبال مشتریان مواجه خواهند شد.

باب‌الحوائجی با تأکید بر اینکه اکنون وضعیت نسبت به ابتدای بازگشایی بسیار تغییر کرده است، اظهار کرد: روزبه‌روز با ارتقای موارد بهداشتی از سوی رستوران، شاهد افزایش حضور مشتریان هستیم.

وی در توصیه به هم‌صنفی‌ها با توجه به شرایط موجود، گفت: بسیاری از همکاران ما در این صنف منتظر کمک از سوی مسئولان هستند، اما هر رستورانی باید خود برای رونق کار با رعایت پروتکل‌ها اقدام کند.

مدیر داخلی رستوران نعل‌اشکنه همدان با تأکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رستوران‌ها کمک به خود رستوران‌داران است، بیان کرد: وقتی در شرایط کنونی مشتری با خیالی آسوده از یک رستوران استفاده کند، سود آن به رستوران‌داران رسیده و حتی تبلیغ مثبت مشتریان نیز موجب رونق کار رستوران خواهد شد.

با وجود اینکه تعطیلی رستوران‌ها آسیب‌هایی را برای صاحبان این مشاغل به دنبال داشته است، اما متأسفانه تاکنون هیچ‌گونه حمایتی از صاحبان این مشاغل نشده و با بازگشایی مجدد رستوران‌ها، حتی حمایت‌هایی درخصوص تهیه اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده برای آن‌ها درنظر گرفته نشده است؛ حال آنکه اکنون با توجه به کمبود برخی از این اقلام و افزایش قیمت‌ها، یکی از دغدغه رستوران‌داران تهیه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده است که این مهم باید مورد توجه سازمان غذا و دارو و اتاق بازرگانی قرار گرفته و تمهیدات ویژه‌ای در راستای حمایت از صاحبان این مشاغل برای رفع دغدغه در این خصوص اندیشیده شود.

شناسه خبر 22582