شناسه خبر:23612
1399/3/30 23:47:48

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره بهزیستی گیلانغرب گفت: کمیسیون پزشکی تشخیص نوع و شدت معلولیت، برای نخستین‌بار در این شهرستان تشکیل می‌شود.

بهزاد شیرزادی روز پنجشنبه گذشته افزود: به‌دلیل بُعد مسافت شهرستان تا مرکز استان و باتوجه به شرایط ویژه معلولان، باهماهنگی و همکاری معاونت توانبخشی، برای نخستین‌بار شرایط تشکیل کمیسیون پزشکی تشخیص و تعیین نوع معلولیت در شهرستان گیلانغرب فراهم شده و در اوایل تیرماه نخستین کمیسیون شهرستان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: اداره بهزیستی گیلانغرب بیش از یک‌هزار و 300 نفر از معلولان را تحت حمایت دارد و به مددجویان خدمات متنوعی از جمله مستمری ماهیانه، کمک هزینه‌های معیشتی، کمک‌ وسایل توان‌بخشی و بهداشتی، کمک هزینه دانشجویی و دانش‌آموزی، کمک هزینه‌های حرفه‌آموزی و تسهیلات اشتغال ارائه می‌دهد.

رئیس بهزیستی گیلانغرب گفت: همچنین بهزیستی شهرستان گیلانغرب با 6 مرکز غیردولتی تحت نظارت به بیش از یک‌هزار و 600 مددجوی تحت حمایت حوزه حمایتی و توان‌بخشی خدمت‌رسانی می‌کند.

شیرزادی گفت: یکی از مشکلات جامعه هدف، مددجویان و معلولان مراجعه به مرکز استان برای کمیسیون‌های پزشکی تشخیص و تعیین نوع معلولیت بود که با حمایت مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه و معاونت توان‌بخشی از این پس این کمیسیون‌ها در شهرستان گیلانغرب انجام می‌شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.

شناسه خبر 23612