شناسه خبر:23879
1399/4/4 00:23:20

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: برگزاری مراسم جشن و سوگ به‌ویژه در محیط‌های بسته باعث خیز مجدد ویروس کرونا شده است.

بهنام‌رضا مخصوصی با بیان اینکه از مردم شریف اسدآباد قدردانی می‌کنم که تا امروز با مدافعین سلامت همکاری و تعامل لازم را داشته‌اند، اظهار کرد: مسئولان شهرستان زحمات زیادی را در مهار کرونا کشیده‌اند که از آن‌ها نیز باید تشکر کرد، زیرا با همت همه اسدآباد به‌عنوان نخستین شهرستان استان به وضعیت سفید کرونایی دست یافت.

وی گفت: متأسفانه در چند روز اخیر با توجه به کاهش حساسیت جمعی در کشور، شاهد خیز بیماری کووید-19 هستیم که ده‌ها نفر از هم‌وطنان را راهی بیمارستان‌ها کرده و متأسفانه عده‌ای از آن‌ها را به کام مرگ کشانده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد خواستار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم شد و افزود: مهم‌ترین دلیل شیوع و خیز مجدد ویروس کرونا، عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند و برگزاری مراسم جشن و سوگ در محیط‌های بسته است.

وی تأکید کرد: از مردم به‌ویژه شهروندان اسدآباد تقاضا می‌کنم برای حفظ سلامت خود، سالمندان و والدین، حتماً با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی (فاصله حداقل دو متری از همدیگر)، شست‌وشوی مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک در تمام اماکن سربسته و عدم برگزاری و حضور در برنامه‌های جشن و سوگ و رعایت تمام موازین بهداشتی، به خدمت‌گزاران خود در نظام سلامت و مدافعین جبهه سلامت کمک کنند.

 

شناسه خبر 23879