شناسه خبر:24214
1399/4/10 13:44:57

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان گفت: توزیع نهاده‌های دامی در لرستان ضابطه‌مند نیست و متخلفان در این حوزه تحت پیگیرد قانونی هستند.

حمیدرضا القاصی‌مهر روز گذشته به موضوع چندقیمتی مرغ در لرستان اشاره کرد و افزود: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، اکنون قیمت هر کیلو مرغ در استان، 15 هزار تومان مصوب شده است.

وی اظهار کرد: متأسفانه سهمیه اختصاص‌ یافته نهاده‌های دامی به استان وارد نشده است.

وی همچنین با تأکید برلزوم مبارزه با قاچاق کالا در سطح استان بیان کرد: قاچاق کالا مخالف با شعار سال و رونق تولید بوده و این در حالیست که خودروهای شوتی یکی از عمده‌ترین دلایل این مهم در استان هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان گفت: با هماهنگی دادستان خرم‌آباد در سال جاری علاوه‌بر مجازات‌های قانونی ضبط کالا و جزای نقدی برای خودروهای شوتی، این وسایط نقلیه نیز توقیف خواهند شد.

القاصی‌مهر افزود: سال گذشته سه‌هزار و 930 فقره پرونده، در قالب یک‌هزار و 143 گشت سیار بر اصناف مختلف نظارت شده که در این راستا 331 مورد پرونده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع این پرونده‌ها حدود 90 میلیون تومان جزای نقدی از واحدهای صنفی جهت بازدارندگی بیشتر وصول شده است، اظهار کرد: عدم درج قیمت در واحدهای صنفی، زمینه تخلف برای این واحدها را ایجاد می‌کند و این در حالی است که مبلغ جریمه نقدی عدم درج قیمت، 96 هزار تومان است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان تصریح کرد: سال گذشته در حوزه کالا و خدمات 9 هزار و 769 فقره پرونده وارد شعب بدوی شده که نسبت به سال قبل از آن، یک درصد کاهش داشته است.

القاصی‌مهر با اشاره به فعالیت یک واحدی تولیدی ماسک در شهر خرم‌آباد گفت: بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، مواد اولیه تهیه ماسک در اختیار این واحدهای تولیدی قرار خواهد گرفت و ماسک با قیمت یک‌هزار و 500 تومان به مردم ارائه می‌شود.

وی افزود: هم استانی‌ها می‌توانند از طریق تلفن گویای 135 گزارشات گران‌فروشی و تخلفات را به این اداره کل اعلام کنند.

شناسه خبر 24214