شناسه خبر:25753
1399/5/6 00:57:27

رئیس‌ پلیس‌راه راهنمایی و رانندگی از توقیف دوهزار موتورسیکلت متخلف در ایلام خبر داد.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: در سه‌ماهه نخست سال جاری، دوهزار و 500 موتورسیکلت متخلف در سطح استان توقیف شد.

وی افزود: علت عمده توقیف موتورسیکلت‌ها نداشتن مدارک، کلاه ایمنی، حرکت در پیاده‌رو‌ها، نداشتن گواهینامه، عدم پلاک و به‌طور کلی عدم رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با بیان اینکه کلیه رانندگان با رعایت قوانین و مقررات، می‌توانند از بروز حوادث غیرقابل‌جبران جلوگیری کنند، اظهار کرد: موتورسیکلت؛ وسیله‌ای است که در تصادفات از ایمنی بسیار کمی برخوردار بوده و راکبان این نوع وسیله نقلیه، باید خود را به وسایل ایمنی‌بخش به‌خصوص کلاه ایمنی مجهز کنند.

* تشویق موتورسوارانی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند

وی تأکید کرد: رعایت قوانین و مقررات از سوی موتورسواران، نشانه تفکر خود ایمنی آن‌هاست و پلیس راهنمایی و رانندگی درنظر دارد، راکبان موتورسیکلت‌هایی را که از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند و پایبند به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی هستند، تشویق کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بیان کرد: فرهنگ‌سازی در جامعه و استفاده صحیح از وسایل نقلیه به‌ویژه موتورسیکلت، یکی از مهم‌ترین موارد کاهش تصادفات در کشور بوده و ساده‌ترین راه برای کاهش خطرات تهدیدکننده جان موتورسیکلت‌سواران، استفاده از کلاه ایمنی برای محافظت از سر وی در برابر ضربات ناشی از تصادفات است.

سرهنگ کهزادی در پایان تصریح کرد: برابر ماده 19 قانون جدید رسیدگی به تخلفات و اخذ جرایم استفاده از کلاه ایمنی استاندارد برای رانندگان و ترک‌نشینان هر نوع موتورسیکلت، اجباری شده است.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 25753