شناسه خبر:27062
1399/5/29 00:39:31

سپهرغرب، گروه خبر:معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی لرستان از برداشت دو هزار و 700 تن عسل در استان خبر داد.

ناصر نجیب‌زاده روز گذشته در آیین شکرگزاری برداشت عسل در لرستان اظهار کرد: دومین سالی است که این برنامه با هدف رفع اشکالات و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش عسل اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان سه هزار بهره‌بردار زنبورعسل وجود دارد که دو هزار و 300 نفر از آن‌ها شاغل هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی لرستان از برداشت دو هزار و 700 تن عسل در استان خبر و ادامه داد: عسل تولیدی با توجه به پوشش گیاهی مناسب محصول خوبی است که نیازمند برندسازی بوده تا ضمن فراهم‌کردن بستر برای مصرف داخلی، زمینه صادرات نیز ایجاد شود.

نجیب‌زاده بیان کرد: تنوع محصولات در بخش عسل موجب شده که از سایر ترکیبات آن نیز استفاده بسیاری شود، همچون ژل رویال که در حال حاضر تولیدی بالغ بر 177 کیلوگرم با ارزش اقتصادی بالا در استان دارد.

وی موم عسل را جایگزین بسیاری از مواد ضدعفونی‌کننده و ضدباکتریال عنوان و تصریح کرد: اقدامات خوبی توسط بهره‌بردار برای تولید محصولات فرعی همچون زهر زنبور و موم‌گرده، طی سال‌های اخیر انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی لرستان ایجاد هماهنگی از زمان تولید تا مصرف و تنوع‌بخشی را از مهم‌ترین اهداف این آیین خواند و افزود: ارزش افزوده و گرده‌افشانی زنبور عسل برای حوزه‌های مرتع و باغبانی چهار تا 10 برابر است، بنابراین تولید در محصولات دیگر نیز افزایش خواهد یافت.

نجیب‌زاده با اشاره به فعالیت پنج کارخانه بسته‌بندی محصولات عسل در استان بیان کرد: بخشی از برندسازی محصولاتی همچون تشکیل خوشه‌های عسل انجام شده و... نیز ادامه دارد، ضمن اینکه به مشارکت بهره‌بردار و فرهنگ‌سازی در این زمینه نیز نیاز داریم.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 27062