شناسه خبر:27284
1399/6/2 00:52:57

سپهرغرب، گروه خبر:مردمان روستای «سپیران» در 45 کیلومتری مرکز استان کردستان، به‌دلیل عدم امکان دسترسی به آب آشامیدنی سالم، به اجبار آب آلوده می‌نوشند.

در 45 کیلومتری مرکز استان کردستان، روستایی به‌نام «سپیران» با 105 خانوار و جمعیت 400 نفر واقع شده و انگار عرق محرومیت در این منطقه، بنای خشک شدن ندارد.

مردمان روستای سپیران دارای مشکلات متعددی از جمله عدم‌امکان دسترسی به آب آشامیدنی هستند و در این روستا خبری از اجرای طرح هادی، جاده آسفالت، اینترنت و مدرسه دوره دوم متوسطه نیست، به‌طوری ‌که دانش‌آموزانشان پس از اتمام کلاس نهم، ترک‌تحصیل می‌کنند!

مردمان روستای سپیران سال‌هاست که از آب لوله‌کشی سالم بی‌بهره‌اند و به اجبار برای برطرف کردن تشنگی و تأمین نیازهای روزانه خود به چشمه داخل روستا پناه برده و در فصل‌های گرم و سرد سال، باید از همان آبی بنوشند که دام‌هایشان استفاده کرده و به‌گفته خود مردم از کارشناسان مرکز بهداشت، 70 درصد آب آلوده است.

مردمان سخت‌کوش و کم‌توقع روستای «سپیران» از مسئولان استان کردستان، تنها و تنها «آب شرب، جاده دسترسی و اینترنت» می‌خواهند؛ البته آنان خواسته‌ای دیگر از دولتمردان دارند و اینکه درصورت امکان، مدیران تنها یک‌روز فرزندانشان را به روستا برده و چندساعتی در این فصل گرما، مهمان خانه‌های بی‌آب آن‌ها باشند.

در ادامه تصاویری از وضعیت فعلی روستای «سپیران» و مردمانی که از بی‌آبی رنج برده و با سختی، مشقت و به اجبار آب آلوده از چشمه به داخل خانه‌های خود برده‌اند را می‌بینید، امید که مسئولان متولی، محرومیت این روستا را دریابند.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 27284